• Svar på tråden VIDEO: Rottweiler biter 6-åring i Göteborg
  • V79

Usch:( stackars barn, men håller med ovan att det har inte med rasen att göra.

Bf 27/1-13
  • I korimo Lithea

Fyfan såg det där nyss på facebook! Så jävla hemskt! Ägarna såg ut som jävla knarkare också. Hade det varit mitt barn så hade jag sparkat ihjäl hunden och sedan ägarna. Barnet skrek "hjälp mig" men ingen såg ut att våga göra nåt på riktigt. 

• LovleyMamma

I rätt händer så är det mycket välfungerande hundar. Men precis som med alla hundraser så krävs det ju rätt träning, bra psyke och framförallt en ägare som har kunskap. 

Alltför många unga killar köper en stor hund för att förlänga sitt ego.  

• I korimo Lithea

Jo det har visst nåt med rasen att göra, vissa raser är mer aggressiva än andra. Och nu säger jag inte att ALLA är så, men vissa hundar med vissa människor blir sådär. 
    Jag hade blivit grymt förvånad om det var en golden retriever på videon 

• Älsko

har inte med rasen att göra.

Så himlans fel att ens uttala sig om detta för man vet inget om situationen..
    Så klart ska aldrig en hund bitas. 

Men vem säger att hunden bara gick till attack ?? 
    Ungen kanske provocerade hunden och allt kanske bara var bus ? 
    Hunden ser ju bara ut att vara en unghund/valpstadiet.. ? 

Vad hände innan attacken ??

Och varför går ingen efter när hundägaren sen bara smiter ??  

• Sarhan

Just den hunden verkar ju inte så frisk, men ha inte med ras att göra. När jag var 10 var det en golden retriever som bet sönder min hand. Har problem än idag och jag är 38. Ska vi förbjuda dem också? Att detta händer har inget med vilken ras det är utan hur dem är uppfostrade och hur dem mår och är avlade.

• SivSavant

Fortfarande absolut inget fel på hundarna.
    Däremot så finns här ett bildbevis på en annan sak, vilka som köper, och varför många av dessa hundar är inblandade i sånt här...

Det krävs inte mycket av en tjej för att bli mamma, men det krävs en riktig kvinna för att vara en moder.
  • Viickee

gud jag sitter och ryser och känner mig nästan gråtfärdig. Men jag måste säga jag tycker synd om hunden också, ingen hund som har blivit ordentligt uppfostrad biter tag i en person och vägrar släppa. stackars liten han kommer ju vara rädd for hundar livet ut.

• Sarhan
    I korimo Lithea skrev 2012-10-09 14:15:36 följande:
    Jo det har visst nåt med rasen att göra, vissa raser är mer aggressiva än andra. Och nu säger jag inte att ALLA är så, men vissa hundar med vissa människor blir sådär. 
    Jag hade blivit grymt förvånad om det var en golden retriever på videon 
    Det händer golden också.
Svar på tråden VIDEO: Rottweiler biter 6-åring i Göteborg