• Millan91

LCHF?

Så jag undrade lite över LCHF..

Ni som har erfarenhet, kan ni berätta lite om hur det är..

Var/är det svårt att omställa sig och skita i pasta, ris, potatis m.m.?
    Varför valde du just LCHF?
    Har du gått ned? I så fall hur mycket?
    Hur känner ni er i kroppen?

• Svar på tråden LCHF?
  • Millan91

Tack för ditt ärliga och långa svar på mina frågor!
    Men jag har en till som jag kom på nu såhär i efterhand.. Behöver man träna extra mycket med tanke på allt fett som man stoppar i sig eller löser det sig av sig själv med tanke på att man inte binder upp fettet med hjälp av kolhydrater osv?

Annars jättebra svar och grattis till din viktnedgång! :) 

• Millan91

Tack för all hjälp!
    Igår åt jag min första middag som LCHF, blev kassler med sallad och blomkålsmos och lite turkisk yoghurt. Blev jättegott och jag kände mig inte hungrig som jag brukar göra på kvällarna då lätt saker och ting kan rinna ner för strupen. Så det var en otrolig känsla! :)

Nu idag blir det kaffe med vispad grädde till frukost med en skiva kassler.
    Lunch: Ägg och bacon
    Middag: inte kommit på än

Men många påstår att man blir låst vid LCHF, men jag som gillar att fantisera och improvisera i köket ser detta som en stor chans att kunna äta varierat 

• Millan91

Mandel:
    Vad kul för dig att du känner så mycket i kroppen som förändras och att du mår bra nu!
    Redan sen igår när jag började med detta så känns det annorlunda i kroppen.
    Jag var fortfarande mätt när jag vaknade men åt frukost ändå och det känns som en energikick i kroppen på något sätt.. Vet inte hur jag ska förklara det riktigt!

Potatis, ris och pasta tror jag kommer bli min största fiende eftersom jag älskar att tillaga det, äta det kallt osv. Men det får väl bli en ändring och hoppas att det blir bättre sen efter ett tag. 

Svar på tråden LCHF?