LCHF?
Var/är det svårt att omställa sig och skita i pasta, ris, potatis m.m.?
Jag kände mig lite mosig i kroppen, trött och slö den första tiden, men sen mådde jag tiptop! Det var inte svårt att ställa om sig till lunch och middag eftersom att jag länge föredragit grönsaker och sås ist för ris/pasta/potatis. Mellanmål och kvällsmål och frukost var lite klurigare men nu när jag fått flyt på det så är det inga problem alls.
Varför valde du just LCHF?
För att det mättar bra, man äter naturliga råvaror och magen mår så himla bra av det.
Har du gått ned? I så fall hur mycket?
7 kg efter förra graviditeten, 13 kg efter denna. Jag har nu ett BMI på 19 och har lagt till en hel del frukt och rotfrukter för att stoppa viktminskningen.
Hur känner ni er i kroppen?
Magen mår jättebra och jag känner mig pigg och klar i huvudet. Jag har mycket finare hy nu och håret är tjockare. Jag är smal och muskulös utan att träna ett skit... Jag har lite dålig kondis fortfarande men det är nog för att jag rör på mig lite för lite. Jag har varit försiktig med det pga. foglossning och velat att den ska läka ordentligt innan jag börjar träna. Jag blir nästan aldrig sjuk och om jag blir det så går det över på en dag. Jag käkar D-vitamin 4000 IE/dag, Omega3, magnesium och kallpressat kokosfett som kosttillskott. Jag är sällan sötsugen och är jämnare i humöret. :)