Charlie beach resort eller Nature beach resort Koh Mook?
Någon som bott på någon av dessa hotellen på Koh Mook (thailand)? Bra? Dåligt? Hittar ingen hemsida till Nature beach resort, nån som vet vad den är?
Tack! =)
Någon som bott på någon av dessa hotellen på Koh Mook (thailand)? Bra? Dåligt? Hittar ingen hemsida till Nature beach resort, nån som vet vad den är?
Tack! =)
www.mittunderverk.blogg.se Sen under kategorin Thailand med bebis har jag skrivit lite om kooh mook. Vi borde på charlie beach resort :)
Det beror på vad ni är ute efter. Vi har bott på Charlies beach på rekommendation av min syster som tyckte att det var fantastiskt. Hon rekommenderade det just för att vi reste två familjer med barn varav den yngsta var 16 mån då. Det är ett klassiskt charterhotell och vill man ha det så då kommer man vara nöjd med Charlies beach. Vi är mer laidback när det gäller boende och tyckte att charlies beach var för stort, opersonligt, dyrt och tråkig mat. Men det finns gott om goda restauranger på¨samma strand. Och vill man handla med sig dricka eller godis till rummet var det nästan halva priset om man bara lämnade hotellområdet. Ännu billigare var det i byn men dit fick man åka tuktuk.
Vi var även vi den andra stranden där Nature beach låg och för oss hade det mer passat oss men där var det ganska lugnt, inte alls mycket folk. Bodde inte på det hotellet så jag kan inte säga hur rummen var. Trevlig personal och vi åt där med ok mat. Trevligaste hotellet som vi tyckte låg bredvid nature beach och hette pawapee resort. Ett lite dyrare hotell med bungalower direkt på stranden och hängmattor vid vattnet. Personalen kunde nästan ingen engelska men det ägdes av en engelsman som var rätt så trevlig. Dyrare att bo men billigare att äta, dricka handla i närheten.
Vet inte om hemsida men här finns det iaf lite bilder på hotellet
www.agoda.se/asia/thailand/koh_mook_trang/koh_mook_nature_beach_resort.html
Shoppingen var dyr även utanför hotelets områden om man tog sig längre bort med tuk tuk, man kan hitta MYCKET billigare än på kooh mook om man åker till thailand. Vi shoppade ingenting där, vi shoppade på koh lanta och ao nang där det finns mer butiker, folk osv så de behöver hålla ner priserna pga konkurrens.
Tack för era svar!
Jag är lite kluven ang Charlie. Tycker jag hör både bra från vissa håll och andra som inte alls gillar det.
Tror det lutar åt att bo på stranden där Nature beach ligger. Det ska ju ligga ett annat fint hotell där, sivalai, men lite för dyrt för vår budget. Men stranden är ju gratis =)
Bodde ni nåt på Pawapee resort? Kanske ska kolla upp det också. Hur långt ifrån nature beach ligger pawapee?
Vi funderar på att stanna 3 nätter. Är det lagom?
Sivalais strand blev jag inte als inponerad av. Det var väldigt vit och len sand, men allmänt tråkig. Det vara bara just den där lilla spetsen som var lite fin. Stranden var Hård och jätte tråkigt vatten, den mörkaste botten jag såg på hela tiden i thailand. . Inte als lika fin utsikt över vatten och öar som från charlie. Jag tror 3 nätter är rätt lagom :) vi bode 5 nätter på kooh mook har jag för mig.
Vad olika det kan vara. Läst om jätte många som tyckte den stranden varit helt fantastisk. Det verkar vara väldigt olika det där. Svårt att veta vad som är bäst =)
Aaa ni får helt enkelt testa och se :) smaken är ju som baken :) Jag skulle vilja åka till Koh Lipe och Koh Samui och Koh samet :) Har hört bra om de :)
Då måste vi ha åkt vid väldigt olika tid för det var fullt med folk när vi var på Charlies beach. Det var absolut inte någon öde strand och andra barn att leka med fanns det gott om. Vi åkte i mars under sportlovet.
För mig är ett charterhotell ett hotell man kan hitta i i charterkatalogen som man gör med både Charlies och Sivalai beach. Dom finns nämligen bägge med i fritidsresors utbud. Dessutom var det gott om bekanta hemifrån som man träffade på. Någon shopping är det inte men jag tror inte att man åker till Koh Mook för att shoppa. När vi handlade vår mat och dryck inne i byn så upplevde jag att det var bra priser jämfört med både Krabi, Koh Lanta och Phuket.
Restaurangen utanför Charlies var vi flitiga besökare på för maten där var verkligen god och prisvärd Deras massaman blev en favorit. Restaurangen uppe på backen var också riktigt god, Top Hill tror jag den hette.
Gällande stränderna tror jag den är snäppet bättre vid Charlies men den är ok på andra sidan och där är den bäst vid Sivalai beach ute på spetsen. Där är den verkligen häftig... Någon hård och mörk botten märkte jag inte av alls.
3 nätter är nog alldeles lagom att stanna. vi bodde 6 och det var lite för länge.
Just det Vi bodde inte på Pawapee men förhandlade hårt om att hyra
Jag tror att det sprack för att vi dels redan hade bokat och betalat på Charlies men att en natt (av 4) på Pawapee fick vi bara ett rum (vi behövde två). Det var fullbokat då.
En rolig grej med Charlies var att dom lärde vår då 16 månaders att säga bye bye. Det säger hon fortfarande istället för hejdå...
Har bott på Charlie beach resort och det är nog det sämsta hotell vi var på under de resor vi haft i Thailand!
Dålig service, restaurangen var som en stor Finlandsbåt men med sämre service! Helt tvärtemot alla andra ställen vi bott på.
Vi bodde där tre nätter som vi hade förbokat och betalat och det var helt bortkastade pengar.
Hur de andra hotellen är där törs jag inte säga, men förmodligen inte sämre i alla fall
Tack för era svar!
Jag känner att vi hoppar charlie. Har faktiskt hört väldigt många som säger som du "mandelblomma" att det inte alls är bra.
Hittar fortfarande ingen hemsida på nature beach resort. Men alla omdömen säger att det är jätte bra service, god mat och inget negativt förutom hårda sängar men man kunde få extra madrasser. Så det lutar nog åt det. Och som sagt, handlar det ju bara om 3 nätter.
Mysna: Ni som åt på Nature beach, verkade det ok? Man får ju ändå en uppfattning om stället när man äter där. Mat och toalett brukar ju säga en hel del =)
Jag måste säga att tyvärr kommer jag inte ihåg hur maten smakade på nature beach men vi åt där två gånger så jag tror den var ok. Inte superbra men så dålig heller eftersom vi ändå gick tillbaka dit- Toan hade normal thai standard. Vi fick vänta innan vi fick gå dit för att ngn rusade dit för att se om det var ok först. Personalen upplevde jag som trevliga med bra service.
Skulle vi åka tiilbaka dit så skulle vi nog bo där eller på Pawapee. Troligast skulle vi nog skippa Koh Mook och välja Koh Kradan eller Koh Ngai istället.