Mitt barn har börjat stamma
Jag vet inte om detta inlägg har hamnat under rätt tråd. Hittade ingen som hade med denna sortens problem i. Det är så att jag har en son som föddes i januari 2008 och ska bli 5 år om några månader. Han är en mammas pojke och jag har i stort sett alltid varit hemma med mina barn. Han går på dagis men sedan efter han har kommit hem så har jag alltid funnits där.
I somras så åkte jag och min sambo till ett bröllop i Danmark och min mamma samt syskon var här. På kvällen frågade min son sin storasyster var jag var och hon sa då att jag var i Danmark och skulle komma om, två dagar. Han blev lite ledsen och saknade mamma sa han men somnade till sist.
Dagen efter började han att stamma. Han gjorde det rätt så mycket under de dagar som vi var borta och när jag kom hem så blev han ju superglad. Han stammade lite då med men en vecka efter så började så slutade han sakta men säkert att stamma.
Jag fick ett jobb och var och jobbade en kväll då började han att stamma igen. Vi fick problem att lämna honom på dagis och han grät och var ledsen. Det tog en månad ca sen kunde vi lämna på dagis utan problem. Nu har han varit fri från stamning ett tag men nu har han börjat igen. Vad kan det bero på? Han pratar lugnt och vi lyssnar utan att fylla i det han tänker säga och vi kommer inte med förslag.
Vad kan vi göra? Tycker så synd om honom när han ska säga en mening och stakar på ett ord en stund.