Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

Fysiska besvär pga stress?

För cirka 3 veckor sen började mina knepiga besvär. Då hade jag en ganska jobbig huvudvärk som spred sig ner i bihålorna och näsan. Då trodde jag att jag skulle bli ordentligt förkyld men det bröt aldrig ut. Istället började jag få stickningar under ögat. Inget jag reagerade så mycket på då eftersom det kom lite då och då. Men det blev mer och efter ett tag började även kind och läppar domna av. Stickningarna och avdomningarna spred sig. Tappar emellanåt kraft i min högerhand, värk i armen, stickningar i foten, stickningar i tungan. För en vecka sen hick jag till vc för att kolla upp detta, de skickade mig till akuten där de tog diverse prover osv. De hittade inget. Så nu går jag, med fortsatta besvär, och undrar vad det då är? De trodde det kunde vara nån migrän, men har man verkligen det sådär i flera veckor? Jag tänker att det kan vara stress. Jobbar ganska mycket och två barn hemma, varav den ena bara är 7 månader. Så jag känner mig väl lite stressad över att missa så mycket med henne. Men så har ju folk det, man måste jobba. Har även andra besvär, i magområder och bak i ryggen. Tänker även att jag kanske bara inbillar mig? De hittar ju inget. Men om det nu är stress, vad gör man åt det?

• Svar på tråden Fysiska besvär pga stress?
  • ollebulle86

De gjorde en röntgen på min hjärna men de hittade i ger fel. Tog även blodprover som inte heller visade nått konstigt.

Jag känner bara att det blir värre på nått vis. Känns som min kropp lägger av på nått vis iom att det är flera besvär. Men det gör bara att det känns som jag inbillar mej, det kan ju inte göra ont överallt.
    Är även väldigt trött hela tiden, och det har oxå kommit de senaste veckorna.

Läkaren på vc sa att jag skulle återkomma om de inte hittade nått fel på akuten (där jag skickades över) så det är väl bara att gå dit igen.

Jag börjar liksom känna mej deprimerad pga detta just för att inget är ju fel, men jag mår ju inte bra ändå.

• ollebulle86

Mimmi74: de gjorde ct-röntgen(heter det väl?) och tog blodprover. Kollade reflexer osv. De var väldigt grundliga. Och hittade inget. Därför tänker jag stress eller inbillning.
    Mandarina: psykosmatiska besvär? Vad är det?

• ollebulle86

Ok. Jo men det är ju det jag menar med stressen. Att stressen påverkar fysiskt.
    Men jag vet helt ärligt inte vad jag gör åt det i så fall. Mitt jobb i sej är inte stressigt direkt. Däremot blir jag väldigt stressad över att jag missar så mycket med mina barn. Men så är det ju, man måste ju jobba.
    Och så har ju många det. Och nu har jag börjat vantrivas med mitt jobb. För en månad sen kom jag knappt ifrån jobb fastän jag slutat.

• ollebulle86

Ja det har bytt plats. Eller, spridit sej. Igår började det sticka under vänster öga.
    Orkeslös känner jag mej ofta, som att all kraft försvinner från kroppen, i likhet med när man inte ätit på länge.
    Jag har oxå bränningar, både i läppar, kinder och vid tinningarna.
    Benen blir emellanåt kalla och "försvinner", mest det högra.

• ollebulle86

Jag vill nog inte läsa för mycket om grejer heller för då kommer jag bara oroa mej mer tror jag.

Sover dåligt gör jag men har alltid gjort det. Känner att jag inte har tid till nått alls egentligen. Men vi gör ändå saker på helgerna som är roligt, när jag är ledig.

Vet inte vad som har förändrats, för en månad sen mådde jag inte såhär och då jobbade jag mer. Då älskade jag jobbet, nu vantrivs jag.

• ollebulle86

Jag vet inte om det kan vara nerver i kläm. Borelia vet jag inte heller. Jag vet inte vad de tog prover för, bara att de tog blodprover och jag frågade inte vad de kollade.
    Jag vill inte spekulera för mycket själv utan ska försöka få en tid igen så de kan skicka mej vidare i så fall.

Svar på tråden Fysiska besvär pga stress?