• Anonym (tribal)

Nyfiken på varför ni tycker att tribal är fult?

Jag är nyfiken, varför tycker så många människor att tribal-tatueringar är så extremt fula?

Varför är t.ex. denna så mycket fulare än t.ex.:

En annan fråga är varför det är så extremt fult att ha en tatuering i svanken, är det för att det är så vanligt eller någon annan orsak?
  • Svar på tråden Nyfiken på varför ni tycker att tribal är fult?
  • Anonym

Det undrar jag också varför folk tycker. Jag tycker det är snyggt :)

• Anonym

Tycker inte alls att det är fult utan sexigt, i synnerhet i svanken..

• SvenGlen

Personligen tycker jag att tribals och tramp stamps inte är direkt fula, men i kombination med den typen av personer som dessa ofta sitter på så är det något jag aldrig skulle befatta mig med. Foppatofflor, Ed Hardy-kepsar och tribals hänger ihop på nåt vis.

Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • mamita64

Jag gillar inte tribaler
    Stora svarta blaffor som täcker folks armar tex. Min svärson har en och han vill ju att jag ska säga att det är snyggt, men det går inte. Jag tycker det är asfult.
    Men, det är inte på mej den sitter, gillar han den och är nöjd så är väl det hur bra som helst
    Jag tror säkert det finns de som inte gillar mina tatueringar heller. men jag gör det och det är det enda som betyder något

• Anonym (vitt ark)

Det är ju inte estetiskt fult vare sig med tribals eller svanktatueringar. Det handlar ju om vilken "typ" av människor som började med dessa och vad de sänder för signaler.

Följaktligen blir ju en tribaltatuering automatiskt kopplad till gängkultur och då känns det lite töntigt på de flesta (som ju faktiskt inte är med i gäng) Utan mer- Titta på mig- ooh jag är så hård

Gällande svanktatueringarna eller tramp stamps som det ju också kallas är jag osäker på ursprunget, men var inte det också från början lite "hang arounds" till killar med tribals för att generalisera något fruktansvärt. Och den "typen" av tjej känns ju också ganska töntigt att efterapa eller sträva mot.

Idag är det ju inte på något sätt så att tribaltatueringar endast görs på gängmedlemmar och tramstamps på trashiga hangarounds, utan vanligt folk gör dessa också för att de är snygga utan att bry sig om vad de från början "symboliserade". men historien ligger dem i fatet, inte estetiken...

• Anonym
    Anonym (vitt ark) skrev 2012-10-10 15:09:14 följande:
    Det är ju inte estetiskt fult vare sig med tribals eller svanktatueringar. Det handlar ju om vilken "typ" av människor som började med dessa och vad de sänder för signaler.

Följaktligen blir ju en tribaltatuering automatiskt kopplad till gängkultur och då känns det lite töntigt på de flesta (som ju faktiskt inte är med i gäng) Utan mer- Titta på mig- ooh jag är så hård

Gällande svanktatueringarna eller tramp stamps som det ju också kallas är jag osäker på ursprunget, men var inte det också från början lite "hang arounds" till killar med tribals för att generalisera något fruktansvärt. Och den "typen" av tjej känns ju också ganska töntigt att efterapa eller sträva mot.

Idag är det ju inte på något sätt så att tribaltatueringar endast görs på gängmedlemmar och tramstamps på trashiga hangarounds, utan vanligt folk gör dessa också för att de är snygga utan att bry sig om vad de från början "symboliserade". men historien ligger dem i fatet, inte estetiken...
    Men ska man gå efter historien så borde ju ingen tatuera sig då det förr endast var kåkfarare och sjömän som tatuerade sig, och tatueringar i sig oftast symboliserade att man suttit i fängelse. 
  • Millan83

Måste säga att jag tycker båda motiven är lika "osnygga"... Jag gillar svarta, stiliserade symboler, men inte bara mönster som tribaler. (Även om de ibland har drakar etc. som ditt exempel).

• Anonym
    Anonym (vitt ark) skrev 2012-10-10 15:09:14 följande:

Hade ingen aning om historiken kring svanktatueringar, intressant. Dock var det ju bara kåkfarare och sjömän som hade tatueringar överhuvudtaget för bara 40 år sedan så saker och ting kan ju förändras..
    När jag själv gjorde min första tatuering för 24 år sedan så fanns det, på fullaste allvar, folk i min omgivning som konstaterade att jag var dömd till ett liv på samhällets botten "då INGEN anställer någon som är tatuerad". Då var min tatuering ändå osynlig även om jag bara hade T-shirt. Idag är jag VD...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 15:18:59 följande:
    Hade ingen aning om historiken kring svanktatueringar, intressant. Dock var det ju bara kåkfarare och sjömän som hade tatueringar överhuvudtaget för bara 40 år sedan så saker och ting kan ju förändras..
    När jag själv gjorde min första tatuering för 24 år sedan så fanns det, på fullaste allvar, folk i min omgivning som konstaterade att jag var dömd till ett liv på samhällets botten "då INGEN anställer någon som är tatuerad". Då var min tatuering ändå osynlig även om jag bara hade T-shirt. Idag är jag VD...
    Lol!
  • Anonym
    SvenGlen skrev 2012-10-10 15:05:47 följande:
    Personligen tycker jag att tribals och tramp stamps inte är direkt fula, men i kombination med den typen av personer som dessa ofta sitter på så är det något jag aldrig skulle befatta mig med. Foppatofflor, Ed Hardy-kepsar och tribals hänger ihop på nåt vis.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!

White trash mead andra ord. Finns inget fånigare än spänniga killar med tribals, gärna i sällskap med nån korkad brud och nån lika korkad kamphund. Jag tycker verkligen synd om den typen av människor. Bottenskrapet.
  • Anonym (..)

När jag var sjutton blev jag institutionerad pga djup depression med självskadebeteende och allt sånt. Där fanns en tjej som hade en tribaltatuering i svanken, gulblont hår (som om hon hade försökt blondera ett mörkt hår men inte låtit blekningen sitta i tillräckligt länge), svart hårband precis där hårfästet börjar, magtröjor fast hon var lite tjock och med en förbannat dålig och elak attityd. Kom från Göteborg. Hon är den fulaste och hemskaste person jag någonsin träffat, wt ut i fingerspetsarna. Sen dess klarar jag inte av något som förknippas med den människan, tribaltatueringar, svanktatueringar och göteborska är typ det fulaste jag vet, tillsammans med sotade ögon. Det här var bara sex år sedan, så det var liksom inte så att hennes "stil" var inne eller hippt på något sätt, hon hade helt enkelt tagit det sämsta från 90-talet.
    Jag kan knappt hälsa på folk numera som ser så ut, hemskt att ha massa fördomar men det är förknippat med så mycket skit att jag vill bara kräkas på dessa människor.

Därför tycker jag att svanktatueringar och tribaler är fula.  

• Anonym (vitt ark)
    Anonym skrev 2012-10-10 15:17:23 följande:
    Men ska man gå efter historien så borde ju ingen tatuera sig då det förr endast var kåkfarare och sjömän som tatuerade sig, och tatueringar i sig oftast symboliserade att man suttit i fängelse. 
    Precis- det har ju ändrats. Men det är ju fortfarande så att vissa typer av tatueringar symboliserar (i folks ögon) något mer än bara en estetisk försköning. Och det har ju inte med själva grafiken att göra utan med historien. det var det jag menade. Jag lägger inget värde eller rätt eller fel i det hela. Bara konstaterar...
  • Fiona M

jag tyckte iofs båda var fula, även om jag gillar tatueringar. Obestämd

tribaler kan vara snygga, men som med så mycket annat så känns det ganska uttjatat, lite som om folk bara går in och pekar på bild 3b hos tatueraren.

• Petrellie

Jag är rätt en rätt svenne banan-aktig människa med kontorsjobb och kostym, typ. Har inga tatueringar och skulle aldrig skaffa en. Jag tycker de flesta random tatueringar som folk har är fula. När de sitter där utan något sammanhang. När det inte är en "stil" eller något mer bakom. Jag kan förstå att man har sina skäl att göra det men jag tycker inte det är snyggt.

Däremot tycker jag det är vackert och som konst med en väldigt tatuerad människa som också har kläder/frisyr som matchar personlighet och stil. Som Kat von D. Galet vacker.

• Anonym (annapanna)

Jag tycker att båda tatueringarna var fula. Jag ogillar tribaler mest för att det känns så daterat till 90-talet, och för att det är lite "titta, vad tuff jag är". Lite som bakåtvänd keps på snorungar. Svanktatueringar ser bara slampigt ut. 

Svar på tråden Nyfiken på varför ni tycker att tribal är fult?