• mycketsaft

Känner mig ful...

Jag vet hur det känns :/ Särskilt bristningarna.. Hade redan innan jag blev gravid första gången dessutom.

• mycketsaft
    Danjella skrev 2012-10-25 11:02:27 följande:
    ja samma här, har bristningar ÖVERALLT!!
    men mår sämre över allt häng man har fått.
    säger tillochmed emot min man när hann säger att jag är fin. mm dum i huvudet, I know ;P.
    men har blitt mycket bättre nu.
    försöker acceptera mig så mycket som möjligt!

bristningarna bleknar ju så dom inte syns lika mycket.
    de tar lite tid, går tyvärr inte o göra något åt det.
    man får må lite si sådär tills man blitt någorlunda återställd :)

mot bristningar så finns de väl nån as dyr salva på apoteket som skall få bristningarna att bleka fortare?

Jag har en svindyr salva plus att jag gått på microneedlingbehandling, blev lite bättre men det har ju inte läkt klart än..
  • mycketsaft
    Flisan79 skrev 2012-10-25 11:15:02 följande:
    Bristningar bleknar men det finns laser och dermaroller man kan testa.

Brösten kommer jag fixa. De gick från fasta 70 c till stora 75 e och tillbaka till tomma,sladdriga 70 c igen. Tänker bara fylla ut skinnet lite med antingen imlantat eller eget kroppsfett (vilket ger en fettsugning av magen på köpet )

Jag vill vara snygg!! Inte snygg "för att ha fött tre barn" vilket jag får höra nu, utan snygg! Punkt!

Det där med att fylla brösten med bukfett, finns det risk att vävnaden dör då?
  • mycketsaft
    Flisan79 skrev 2012-10-25 11:27:10 följande:
    Det är fettceller man tar ut och använder. Tyvärr så är just nackdelen att man inte vet hur mycket som överlever. Det varierar allt från 25-90%. Av den anledningen tvekar jag lite. Om bara 25% blir kvar behövs det minst en omgång till. Å andra sidan skulle jag föredra fett framför implantat samt att bli av med degen på magen . Body jet heter det eller body fat transfer.
    Okej, ja man vill ju inte måsta göra om det. Jag vill inte ha implantat så det skulle vara perfekt med mitt egna fett. Nu när jag ammar är brösten ok så nu är det mest bristningarna jag stör mej på.. har provat dermaroller/microneedling faktiskt. har tom. startat en tråd om det men inga svar :p tyvärr inte så stor skillnad än.. www.familjeliv.se/Forum-4-46/m67057122.html
  • mycketsaft
    Flisan79 skrev 2012-10-25 11:44:42 följande:
    Samma här. Så länge jag ammar är jag faktiskt helt nöjd. Håller på att sluta nu så snart är de tomma igen.

Jag har ingen egen erfarenhet av dermaroller men det verkar vara väldigt individuellt hur bra det fungerar. Sen kör ju vissa väldigt ofta och andra sällan. Kag blev rekommenderad att göra det på salong för mina akneärr. Har haft turen att slippa bristningar förutom på tittsen.
    Det var inte så kul när jag slutat amma förra gången minns jag, till och med sambon sa: var dom verkligen så där små förr?
  • mycketsaft
    Lellehs skrev 2012-10-26 12:39:07 följande:
    Bleknar inte bristningar utav sol?
    Haha! Eller hur. Mina är likadana... Irriterande :P

Det säger min mamma att dom gör men hudterapeuten som gjorde midroneedling sa att man skulle undvika solljus innan det hade läkt. Kanske att det kan förbättras av solen när de redan har läkt och bleknat?
Svar på tråden Känner mig ful...