Anonym skrev 2012-10-10 23:02:48 följande:
Jag är i samma funderingar jag, bortsett från att jag inte har cancer....
Jag vantrivs så otroligt mycket och känner att "herregud" ska jag gå hela mitt liv och vantrivas?? Vad är det för liv?
Samtidigt så behöver jag inkomsten som jobbet ger....
Jag står på kanten till att säga upp mig varje dag, går till jobbet med känslan att behöva "stå ut".
Jobbar med människor så det är kräver min närvaro och energi till fullo...
Alternativa lösningar:
Studier
Tjänstledigt
Sjukskrivning
Omplacering
Söka jobb med ljus och lykta
Man får ungefär 3 straffmånader, då man blir utan ersättning från a-kassan om man säger upp sig själv. Surt men det är verkligheten. Det innebär att man behöver ungefär 3 månadsinkomster för att klara en egen uppsägning....
Hur det än är så jobbar vi där vi jobbar just nu och just NU är det viktigt att vi ser till att må så bra som möjligt trots vår situation. Kan du prata med din chef om hur du mår? Har du möjlighet att gå och prata med någon genom arbetet?
Jag tycker inte man ska behöva acceptera att man mår dåligt och vantrivs, vägen till en förändring kanske dock inte sker över en vecka.
Styrkekramar till dig
Det var min mor som fick cancer, inte jag, var nog lite otydlig i startinlägget. Men det fick mig iaf och fundera till
Och ha känslan att gå till jobbet och stå ut är passerad sedan länge. Att jag sedan har en kollega som gör livet surt är ännu värre.
Det är så jag med känner, små barn som jag jobbar med, kräver min närvaro till fullo, och där är jag inte idag. jag gör ett dåligt jobb och mår dåligt över att jag är medveten om att jag gör ett dåligt jobb.
3månadslöner, ja då kommer jag aldrig kunna säga upp mig.... :/ Då lär jag gå in i väggen innan dess.
Jag hoppas det löser sig för oss båda. kram