• sanols

Era bästa (barnvänligaste recept)? :-)

Vill få tips på ideer på maträtter som går hem hos er som har barn eller brukar laga mat till barn =) Vad går hem? Vill utöka våran smala matsedel som rullar på vecka efter vecka med samma gamla rätter!

Gärna recept =))  

• Svar på tråden Era bästa (barnvänligaste recept)? :-)
  • Jolines mamma

Har ett riktigt bra recept på moussaka som dottern 10 månader älskar. Kan fixa det om du vill ha det.
    Finns även ett bra recept med kyckling och paprika på hipps hemsida. Går alltid hem.
    Lyckas aldrig med nån fiskrätt tyvärr.
    Har gjort egna frikadeller (kokat) Har dock blivit för tuggigt än så länge. Men väldigt enkelt.
    Hipp har också ett bra recept med köttfärs, timjan och potatis nånting.

• Nyfiken gul

barnvänligt säger du - i vilken ålder talar vi om då när det gäller barnen? 

Pratar vi pureer eller pratar vi middagsmat som även en kräsen 10-åring fixar? 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sanols

Jolines mamma - jag tar tacksamt emot det receptet, för det är en maträtt jag aldrig ens har lagat :)

Nyfiken gul - vanlig middagsmat :) Vi har en 1,5 åring (storätare) och en kräsen 8 åring :)  

• Jolines mamma

Hej!

Ledsen att det tog sån tid!
    Jag brukar byta ut en aubergine mot ca 6 potatisar. Brukar också krydda köttfärsen med ett kryddmått kanel.
    Nu när lillan är under ett så hoppar vi över saltet :)

Riktigt bra recept som gått hem både hos barn och vuxna.

www.ica.se/recept/moussaka-372820/

• sanols

Tack vad gullig du är =) =) Det här blir fredagens middag! Hoppas barnen älskar den =)

Svar på tråden Era bästa (barnvänligaste recept)? :-)