Inlägg från: Anastaziah |Visa alla inlägg
  • Anastaziah

Dåligt samvete

Jag har vetat att jag varit gravid sedan vecka 4-5 tror jag det var, nu är jag i vecka 13, och har dåligt samvete för att jag inte har lyckats slutat att röka, men har rökt väldigt lite på slutet, kanske högst en cigg om dagen.

Jag har försökt att sluta men det har inte varit så bra mellan min sambo och mig eftersom att barnet inte var planerat och han inte vill ha barn just nu, så det har blivit många bråk och jag har varit så stressad och behövt lugna mig ibland.

Nu har jag jätte dåligt samvete i alla fall, men jag har verkligen bestämt mig att nu är det slut på cigg. Graviditeten börjar äntligen kännas som något jag ska vara lycklig över och jag börjar inse att saker kommer att bli bra även om det kanske tyvärr kommer bli så att jag blir ensamstående...

Gör som havet våga!
  • Svar på tråden Dåligt samvete
  • Anastaziah
    Nicolew skrev 2012-10-15 15:51:58 följande:
    Jag förstår att det måste vara jättesvårt när man är beroende av något, men jag tycker att du direkt ska prata med din sambo om att han ska stötta dig och försöka att inte göra dig upprörd, även om han inte vill ha barnet är det fortfarande hans barn. Dessutom tycker jag att du omedelbart ska söka all hjälp du kan få för att sluta röka. Tänk det som att du skulle spruta in rök i din nyfödda bebis mun, jag tycker det är samma sak som att röka under graviditet faktiskt. Det kanske kan motivera dig, gör det för att skydda det käraste du har så ska det nog gå! 

Jag har redan slutat, hade bestämt mig för att sluta några dagar innan jag skrev den här tråden, men då fick jag så ångest för att jag inte hade lyckats slutat tidigare. Min sambo och jag har börjat komma överens och han ska till och med följa med på inskrivningen i slutet av veckan, så nu verkar allt bättre. =)
    Gör som havet våga!
Svar på tråden Dåligt samvete