Varför är det så vanligt att hoppa in i en ny relation direkt efter att man avslutat en?
För ett år sedan separerade jag från min exmake och nu för några månader sedan separerade även två andra par i min bekantskapskrets.
Givetvis har jag fått vara stöttepelare för bägge eftersom jag gått igenom detta, enda skillnaden med mina två vänner som separerade och mig var att min separation var mitt initiativ och en av de andra blev lämnad då hennes karl träffat en annan och den andra blev bara lämnad.
Det jag tycker är så konstigt är att bägge tjejerna var helt förkrossade och jag satt och pratade och tröstade i telefon och hemma hos dem. Självklart för separationer gör ju jätteont.
Den ena tjejen började dejta dagen efter hon hade flyttat in i sin lägenhet inget konstigt men första karln hon dejtade på någon nätdejtsajt säger hon är hennes livs kärlek och de har redan flyttat ihop.
Den andra tjejen har gjort iprincip samma sak fast de har inte flyttat ihop utan har träffats tätt under en längre tid och det är givetvis han med stort H som hon också träffat.
Vad är oddsen att bägge träffar sitt livs kärlek med några veckors mellanrum efter att de separerat ur långa äktenskap när de någon vecka innan legat och gråtit över att deras exmakar inte vill ha dem längre.
Jag tycker detta är galet! Berättade detta för en vän som inte känner dessa kvinnor och hon berättade liknande saker från folk hon känner.
Jag har givetvis även frågat tjejerna hur de tänker och om de verkligen tror att det är männen i deras liv och de är helt säkra på det. Jag har svårt att tro på det...
Min slutsats är att dessa tjejer måste vara livrädda för att vara själva. Är det så jäkla farligt att vara själv och landa i sig själv innan man måste haka upp sitt liv på en ny karl? Alla gör precis som de vill men jag blir förvånad över att detta verkar vara väldigt vanligt...
Någon mer som har erfarenhet av detta för mig nyupptäckta fenomen?