• isvinter

Jobbkläder ute skola och förskola

Vad har ni för ytterkläder ni som jobbar på skola och förskola? Menar er som inte får jobbkläder från kommunen. Funderar på vad jag ska köpa...

• Svar på tråden Jobbkläder ute skola och förskola
  • pigglet

Regnkläder, stövlar.
    Täckbyxor, dunjacka, handskar, vinterkängor, mössa.
    Fleesejacka.
    Sommarjacka.

Eller menar du vilket märke, typ?  

• isvinter

Funderade på om jag skulle köpa något "set" som jag ha endast när jag jobbar. Funktionskläder/skalkläder alltså. Haft de ytterkläder jag använder "hemma" förut, även skor, men vill inte gärna ha det längre. Så ja vet ni några bra märken- hit me! =)

• pigglet

Nej, vet inte vad jag ska ge för tips.
    Det är ju skamligt att arbetskläder inte ingår! Jämför man med i princip alla andra yrken som vistas ute under arbetstid så har de arbetskläder, och vi är ju ändå ute 2-4 timmar/dag året runt i alla väder.

• Gurkan

Vind- och vattentäta överdragsbyxor samt jacka. Fleecejacka, och en täckväst. Tunna vantar, tjocka vantar. Tunn mössa, tjock mössa. Gympaskor och kängor som klarar vår och höst samt vinter m ett par extra sockar. Vinterjacka och skidbyxor. Pls att jag alltid har extra strumpor, trosor, byxor och tröja liggandes på jobbet. Jag hade gärna velat ha betalda ytterkläder eller i alla fall subventionerat! Mitt överdragsställ sjunger på sista versen ochvdrt kostar drygt 1000 kr för ett nytt.

Svar på tråden Jobbkläder ute skola och förskola