• Nalle Puh73

Någon som testat lager 157 vinterkläder?

Jagar täckbyxor o jacka till den äldre av sönerna o hittade deras hemsida. Men blev lite fundersam på om dom kläderna är nåt att ha.

Kikade på funk 157 men funderar hur dom är i slitstyrka och vattentäthet.
    Klarar dom en vinter med slitage o håller dom tätt mot blötsnö?

Andas kläderna eller svettas ungarna ihjäl?
    Hmm det är ju en hel djungel att köpa vinerkläder o skor      

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Någon som testat lager 157 vinterkläder?
  • vveronicaa

Hej, jag är inne på samma spår som dig, letar också efter vinterkläder till barnen och har kollat på deras hemsida och funderar också på att beställa från dom. Nu kanske detta inte hjälper så mycket men jag köpte en sån Funk vinterjacka till min sambo förra året och han verkligen älskar den jackan. Den har hållt han varm och torr. Men sen är ju inte han i snöhögar och leker som barnen gör men han sa att han gillar den lite högre kragen på jackan, när det blåser eller är väldigt kallt så blåser det inte in. Termobyxorna har vi aldrig provat men jackan är toppen tycker vi, den har snölås inne i jackan som gör att snön inte kommer in. Och vid snöigt väder så har han inte blivit blöt när han varit ute, så jag är också intresserad av att veta hur deras vinterkläder är till just barn..

• sommar2001

Har haft kläderna till dottern, både FUNK och som det hette innan 157 Skaljacka och byxa.
    Hon var 1,5-2,5 när hon hade kläderna. Är mycket nöjd med 157 kläderna. Har sparat de och de är i nyskick även om det varit mycket krypande. FUNK har jag inte alls varit nöjd med. Hade ett set i vintras men de var inte alls bra. Konstig passform så antingen har jag köpt måndagsexenplar eller så har det blivit sämre. Har inte använt det speciellt mycket pga det så jag kan inte säga något om kvalitén.

• Lindyn

har handlat hos dem och jag är mycket nöjd. . . Köpte overall där förra året och den ska användas även i år. Har även köpt skidjacka å byxor där ifrån mkt nöjd med även detta. 

Allväderskläderna har hållit i två säsonger trots mycket frekvent användande- tummen upp.

• Bambusa

köpte skalbyxor där för ett år sen, och dom är kanon!!  hon satt sig i en vattenpöl och va lika torr och varm ändå, rymliga nog att ha fleece under med, tex didrikson är så smala i passformen.. 

Svar på tråden Någon som testat lager 157 vinterkläder?