• Callina

Kan man göra cupcakes en dag i förväg???

Och om man vill göra fyllda cupcakes med frosting. Kan man göra grunden (själva muffinsen) dagen innan och peta ned fyllning och sätta på frostingen dagen efter då dom ska ätas? Har barnkalas (spök) i morgon och kommer få svårt att hinna göra allt på själva dagen. (dom behöver inte vara fyllda men helst).

• Svar på tråden Kan man göra cupcakes en dag i förväg???
  • misplacedname

Fyllningen måste man väl ändå lägga i innan de gräddas? Eller har jag missat något? Men annars är det bara att köra på! Lägg på frostingen samma dag så kommer det bli bra.

• Callina
    misplacedname skrev 2012-10-11 11:47:22 följande:
    Fyllningen måste man väl ändå lägga i innan de gräddas? Eller har jag missat något? Men annars är det bara att köra på! Lägg på frostingen samma dag så kommer det bli bra.
    Det beror nog på hur man gör, jag hade tänkt ta av en tunt lock när dom är gräddade och klara, göra ett hål och spruta i en fyllning av nutella och philadelphiaost, sen på med locket och sen frostingen.
    Hannah76 skrev 2012-10-11 11:52:44 följande:
    Ja det går alldeles utmärkt att göra dem dagen innan.
    Även frostingen? Inte va? Det blir ju svårt att förvara dom också med frosting på..

• Callina
    Callina skrev 2012-10-11 12:02:33 följande:
    Det beror nog på hur man gör, jag hade tänkt ta av en tunt lock när dom är gräddade och klara, göra ett hål och spruta i en fyllning av nutella och philadelphiaost, sen på med locket och sen frostingen.

Även frostingen? Inte va? Det blir ju svårt att förvara dom också med frosting på..

Jag menar, jag gör dom väl utan att fylla i fyllning och ha på frosting och gör resten kalasdagen?
    Hmmm.. lite virrig idag tror jag hehe
  • Juppepuppe

Du kan göra muffinsen och fylla dagen innan. Frostingen blir godast om du gör samma dag, men även den går bra att göra dagen innan. Då förvarar du dem helst i en burk med lock på i kylen. 

• Callina
    Juppepuppe skrev 2012-10-11 12:04:58 följande:
    Du kan göra muffinsen och fylla dagen innan. Frostingen blir godast om du gör samma dag, men även den går bra att göra dagen innan. Då förvarar du dem helst i en burk med lock på i kylen. 
    Tack! Vad skönt, då behöver jag inte känna mig lika stressad! Tänkte göra minicupcakes eftersom det kommer vara kakor också och ungarna orkar säkert inte en stor plus annat..
  • Fia 28
    Callina skrev 2012-10-11 12:06:27 följande:
    Tack! Vad skönt, då behöver jag inte känna mig lika stressad! Tänkte göra minicupcakes eftersom det kommer vara kakor också och ungarna orkar säkert inte en stor plus annat..
    Det går hur bra som helst att göra hela cupcakes dagen innan så länge du förvarar dem i burk med lock. Jag gör alltid dagen innan och de blir godare när de får dra i sej lite fukt av frostingen. Dock kan dekorationen (strössel, marsipan) släppa färg så den skulle jag göra samma dag.
Svar på tråden Kan man göra cupcakes en dag i förväg???