Inlägg från: Regnig måndag |Visa alla inlägg
  • Regnig måndag

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

Har du inte råd med veterinären så avlivar du den. Det brukar veterinärer göra av humanitära skäl. Hellre en död katt än en katt som lider.

Det kostar runt en tusenlapp och det kan inte vara helt omöjligt att få ihop inom den närmsta månaden.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 20:14:50 följande:
    En sak till...jag oroade mig i onödan, om någon som är i liknande sits läser denna tråd - skit i pengar...INGEN AV VET FRÅGADE MIG OM BETALNING. ..DEM VILL BARA HJÄLPA DJURET!!! Jag hade såååå fel
    Vad bra att katten får vård nu.

Jag kan låta kall och cynisk nu men fundera redan nu hur du ska göra. Är det inte tumör så kan det braka iväg redan och det är det sista du behöver med havererad ekonomi.

Jag har suttit i din sits med inga pengar och en sjuk katt och det är fan inget nöje.
    Nu kunde jag låna av en släkting och fick det på avbetalning från denne. Jag bestämde mig för ett maxbelopp helt enkelt och höll det. Nu slutade det med att katten avlivades därför att vården hade kostat 10 000-tals kronor, dessutom var prognosen mycket dålig.

Det är ett tungt beslut och det blir värre för att det "bara" är pengar. Men rent krasst är avlivning bättre än att man går i personlig konkurs eller lånar som kommer att ta åratal att betala tillbaka.
  • Regnig måndag
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 21:06:41 följande:
    Men åååhhh....jag älskar min katt mer än någon av er kan förstå.... Pengar spelar ingen roll för mig när det gäller att rädda hennes liv..... Det är just nu jag inte hade pengar...men jag fixade det ändå. Jag hoppade på mina kryckor med katten under armen (har en krossad fot) och LIFTADE till djursjukhuset.
    Jo du tänker så nu, det gjorde jag också, det var därför jag lånade egentligen för mycket pengar, för det är ju "bara" pengar.
    Det jag inte var beredd på var hur ledsen jag skulle bli, det var ju "bara" en katt liksom. Det är tufft som fan att besluta om avlivning.

Jag tycker att du främst ska lyssna på veterinärens råd, de vet ju vad de pratar om.
    Sen om det är så att hon måste operera bort halva käken, vilket liv får hon då? Har du råd med det även på längre sikt?
    Allt liv är inte värt att levas hur grymt det än låter.

• Regnig måndag
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 21:23:39 följande:

Tror du missförstod mig lite. Vet skulle aldrig operera bort halva käken, det var hennes sätt att säga "har hon en tumör så måste vi avliva".
    Ah men ah.
    Jag är trött tror jag.
    Jag ber om ursäkt för att det blev så fel. Radera ur ditt medvetande det jag skrev. Skäms
  • Regnig måndag

Kram TS.{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??