Inlägg från: Anonym (Lycka till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lycka till)

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

Hoppas att det går bra med kissen, vad som än händer. Vet hur jobbigt det kan bli om husdjuret oförhappandes gör sig illa. Dotterns råtta klämde svansen så hela skinnet åkte av, det var en fredag kl 16.50 o närmaste veterinär stängde kl 17.00, jag kunde få låna men ingen hade samma bank som jag. Det slutade med att jag fick ringa runt till människor som jag bara kände ytligt o låna ihop till de pengarna som vet kostade. Närmaste öppna  vet låg 8 mil bort. De var snälla o skippade jouravgiften o jag kunde gör eftervården själv. Ibland skiter sig allt vid fel tidpunkt o då får man kämpa för att lösa det. 

• Anonym (Lycka till)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 21:00:13 följande:

Du har helt rätt! Såhär sa vet: "om man ska rädda katten får man operera bort halva käken" jag: "så så är det avlivning som gäller" vet: "ja, du får nog förbereda dig på det". Hur gör jag med min son, det är hans katt? Ska han vara med när hon somnar in? Han är 11 år. Jag tror tyvärr att det blir så, vet lät så säker på sin sak.
    Fråga din son vad han vill, det kan vara bra för sorgeprocessen att vara med, han är ju rätt stor. Beror i o för sig på hur din son är som person.
Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??