inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??
Vad är det för djur och vad har hänt?
Vad är det för djur och vad har hänt?
Vad jag vet så går det att ta det på faktura, fick göra så med min kat en gång när den hade en böld som sprack. Men det var i skåne kanske inte funkar så där du bor , vad vet jag . Men hör med vet om det går bra.
Blå Stjärnan i Gbg tar det på faktura, så någon i Sthlm borde göra det också. Är katten försäkrad? Kolla med försäkringsbolaget isf om dom vet nån eller om dom kan hjälpa dig med en lösning.
Ring till något katthem och fråga om dem kan ställa upp att katten behandlas och faktureras på dem men att du betalar fakturan. Oftast så har alla katthem en överänskommelse med veterinär och djursjukhus så att dem får faktura.
Distriktsveterinärerna i valbo tar endast kort annars fakturerar dom , var där i går o hade fel kort med så dom tar faktura .
Gör dig av med katten sen när den fått hjälp så du slipper låta den lida flera gånger för du inte har råd att ha djur .
Nog har man haft lite pengar ibland. Har t.o.m gått på soc för några år sedan men jag har ALLTID haft pengar så de djur jag ägt kunnat få bra vård snabbt om de behövts vid sjukdom eller olycka!
Nu är jag i princip pank tills lönen kommer men har ca 10 000 till mina tre katter om det skulle hända dem något. Rör inte dom pengarna alls. Och givetvis är dom försäkrade.
jag fick faktura på södra djursjukhuset (kungens kurva) när jag stod där akut och pengarna pinsamt nog inte räckte... (en räkning jag glömt bort hade ju dragits så jag hade mindre än jag trodde på kortet)
pröva att ring dem, fråga om avbetalning...
typiskt att hamna i en sådan knipa när man är djurägare :(
Är ju så att alla har ej pengar att spara men tydligen är folk enormt bra på att döma o tro att alla har möjlighet att spara,patetiska människor.Bra att det löser sig för kissen din=)
Åh va jobbigt..stackars kisse o stackars dig .
Nä dom frågade inte nu!
Men när du ska hämta katten så kommer du få betala! Eller har DU frågat om hur betalningen ska gå till? Eller hur mycket det kan tänkas att landa på. Det är ju INTE gratis direkt att vara på djurskhus utan kostar rät tmånga kronor per dygn. Och dom tar bra betalt för varje litet prov dom vill ha.
Många veterinärer släpper inte ifrån sig djuret innan du betalat.