Inlägg från: Anonym (förtvivlad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förtvivlad)

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

Finns det någon veterinär där man kan få inbetalningskort?? Jag måste relativt akut ta med mitt husdjur dit helst idag! Men jag har INGA pengar! Bor i sthlm.

• Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??
  • Anonym (förtvivlad)

Det gäller en katt. Katten har gjort sig illa i munnen, har som en röd "bubbla" som hänger ut på ena sidan. Det kommer illaluktande dregel och hon kan i.te äta.

• Anonym (förtvivlad)
    hannis skrev 2012-10-11 13:49:15 följande:
    Har du inget kreditkort? Kan du låna pengar av någon?

Nej, har ingen att låna av och inget kreditkort. Katten lider och jag kan inget göra...
  • Anonym (förtvivlad)
    vitatiger skrev 2012-10-11 13:14:07 följande:
    Fråga när du ringer för att boka tid!

Finns ingen veterinär i hela sthlm som ger faktura.
  • Anonym (förtvivlad)

En del veterinärkliniker tog faktura tidigare, men pga att så många inte betalade så finns det ingen i sthlms området som inte kräver kontant betaln

• Anonym (förtvivlad)
    hej83 skrev 2012-10-11 14:05:10 följande:
    som jag frågat förut, dök det upp idag? och vet du hur den gjorde sig illa?

Hon gick ute hos mitt ex så jag vet inte hur det gick till. Hon har haft det några dgr, hon fick blötmat för kattungar och då försökte hon äta lite, men det går inte. Kan JAG göra något för att hjälpa henne?
  • Anonym (förtvivlad)
    Ronja 551 skrev 2012-10-11 16:08:22 följande:
    men! Jag har ALDRIG varit med om att betala direkt på stationen, får ALLTID faktura. har bott i sthlm i 19 år. låter jättekonstigt tycker jag.

Var någonstans?
  • Anonym (förtvivlad)
    Klycka skrev 2012-10-11 16:25:08 följande:
    På södra djursjukhuset i kungens kurva vet jag att de direktreglerar med försökringsbolaget ( agria iaf) och då behöver man bara betala självrisken.

Men självrisken är 1600kr, det har inte jag.
  • Anonym (förtvivlad)
    Indianica skrev 2012-10-11 16:40:27 följande:
    Men skaffa ett krediitkort imorgonbitti!!!

Ja, om det vore så enkelt hade jag självklart redan gjort det! Suck..
  • Anonym (förtvivlad)
    Tjenixen skrev 2012-10-11 17:56:26 följande:
    Destriktsveterinärerna på jordbruksverket får man alltid betala antingen med kort eller få faktura så ring dom

Man får bara betala med faktura om man är känd hos dem sen tidigare. Annars är det kort/kontanter som gäller även där.
Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??