Regnig måndag skrev 2012-10-12 20:28:06 följande:
Vad bra att katten får vård nu.   Jag kan låta kall och cynisk nu men fundera redan nu hur du ska göra. Är det inte tumör så kan det braka iväg redan och det är det sista du behöver med havererad ekonomi.  Jag har suttit i din sits med inga pengar och en sjuk katt och det är fan inget nöje.  Nu kunde jag låna av en släkting och fick det på avbetalning från denne. Jag bestämde mig för ett maxbelopp helt enkelt och höll det. Nu slutade det med att katten avlivades därför att vården hade kostat 10 000-tals kronor, dessutom var prognosen mycket dålig.   Det är ett tungt beslut och det blir värre för att det "bara" är pengar. Men rent krasst är avlivning bättre än att man går i personlig konkurs eller lånar som kommer att ta åratal att betala tillbaka.
 Du har helt rätt! Såhär sa vet: "om man ska rädda katten får man operera bort halva käken" jag: "så så är det avlivning som gäller" vet: "ja, du får nog förbereda dig på det". Hur gör jag med min son, det är hans katt? Ska han vara med när hon somnar in? Han är 11 år. Jag tror tyvärr att det blir så, vet lät så säker på sin sak.