• singel pappa83

Jaha, Ha sonen på heltid! är pappa ;)

Har sedan sonen va lite mer än ett år (  tog slut me hans mamma lite innan blev ett år )  haft han boendes hos mig, han har varit hos sin mamma varannan helg ( lite sporadiskt då och då genom åren ) 
    Han är nu 8 år gammal.
    Nu har hans mamma "gett upp" och vill inte ha han varannan helg mer, får hon inte varannan vecka vill hon inte ha han förrän han e 13 och får bestämma själv!
    Anledning till att ja inte vill ha varannan vecka är att han då måste byta skola till andra sidan stan, samt att den skolan har mer invandrare å bråkstakar än någon annan skola i staden, vilket ja inte tycker är det bästa för vår son! 
    Nu vet ja att alla duktiga FL mammor kommer säga , " jo men låt han bo hos sin mamma"  men här kanske finns nån som oxå ser på saken som jag gör.
    Är rätt van nu efter 7 år , visst har jag haft flickvänner/sambos under tiden men han har ju fortf bott hos mig ist för henne.
    Hans mamma har nu en snart 2 årig son oxå plus ett barn till på g, hon e 27 och jag är 29!
    Vet inte vad jag vill få ut av denna tråden ville mest skriva av mig lite! Är rätt säker på att d inte finns så många pappor som har det som jag men några finns d och till er vill ja bara säga HIGH FIVE för att ni visar att vi män oxå kan!  

• Svar på tråden Jaha, Ha sonen på heltid! är pappa ;)
  • singel pappa83

Ja jag har något imot att invandrare är en majoritet på skolan! vill inte att min son ska behöva ha svenska som hemspråk! detta är oxå den stökigaste skolan istaden pga ovan nämda folk! 

• singel pappa83

Nej jag är inte rasist, och eftersom d va d enda med min tråd som va nått att diskutera så kan du scrolla vidare å låta min tråd va! 

• Bedhead
    singel pappa83 skrev 2012-10-11 14:54:34 följande:
    Ja jag har något imot att invandrare är en majoritet på skolan! vill inte att min son ska behöva ha svenska som hemspråk! detta är oxå den stökigaste skolan istaden pga ovan nämda folk! 

Som du stavar spelar det nog ingen roll var sonens blivande klasskamrater kommer ifrån.

Men allvarligt, barn ska ha tillgång till båda sina föräldrar. Antar att han är folkbokfärd hos dig? Då är det det som avgör var han kommer att gå i skola, oavsett om han är hos sin mamma varannan vecka eller inte.
    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • fjonkelina

Min dotter bodde/bor med sin pappa sedan 2års ålder och är idag 18 år. När hon var liten så arbetade jag kvällar och helger ganska ofta så det fanns inget annat alternativ för min del och pappan hade gärna vår flicka hemma hos sig. Det är skönt att det finns pappor som tar föräldraansvar helt igenom.

Tycker inte heller att du ska gå med på v/v om det innebär byte av skola till andra sidan stan. Men varför måste han byta? Kan inte hans mamma ordna så att han går kvar i sin skola även om ni har v/v?

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.......................................
  • singel pappa83
    fjonkelina skrev 2012-10-11 15:06:17 följande:
    Min dotter bodde/bor med sin pappa sedan 2års ålder och är idag 18 år. När hon var liten så arbetade jag kvällar och helger ganska ofta så det fanns inget annat alternativ för min del och pappan hade gärna vår flicka hemma hos sig. Det är skönt att det finns pappor som tar föräldraansvar helt igenom.

Tycker inte heller att du ska gå med på v/v om det innebär byte av skola till andra sidan stan. Men varför måste han byta? Kan inte hans mamma ordna så att han går kvar i sin skola även om ni har v/v?
    Nej hon kan inte d för då måste hon ju ta sig genom staden för att hämta lämna... ....
    Hon tycker jag är dum som inte vill offra mig och köra genom stan för att lämna han men kan sj inte göra detta!
    Dom e dessutom 2 st och jag är själv!  
  • singel pappa83
    Bedhead skrev 2012-10-11 15:06:16 följande:

Som du stavar spelar det nog ingen roll var sonens blivande klasskamrater kommer ifrån.

Men allvarligt, barn ska ha tillgång till båda sina föräldrar. Antar att han är folkbokfärd hos dig? Då är det det som avgör var han kommer att gå i skola, oavsett om han är hos sin mamma varannan vecka eller inte.
    var va stavfelet? 

Jag bytade dagis till han när han va 2 år och började bryta då 80 % av hans fröknar knappt pratade svenska!
     Tyck vad ni vill om mig d bryr ja mig inte om! 
  • Bedhead
    singel pappa83 skrev 2012-10-11 15:11:09 följande:
    Nej hon kan inte d för då måste hon ju ta sig genom staden för att hämta lämna... ....
    Hon tycker jag är dum som inte vill offra mig och köra genom stan för att lämna han men kan sj inte göra detta!
    Dom e dessutom 2 st och jag är själv!  
    Faktum kvarstår att så länge barnet är folkbokfört hos dig är det där han har sin skola. Och mamman kan inte ändra på hans folkbokföringsadress själv, du måste skriva under.
    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • singel pappa83
    Bedhead skrev 2012-10-11 15:15:07 följande:
    Faktum kvarstår att så länge barnet är folkbokfört hos dig är det där han har sin skola. Och mamman kan inte ändra på hans folkbokföringsadress själv, du måste skriva under.
    Nej det vet jag, vi har även varit i familjerätten 3 ggr m.m   

Jag förstår att d kan finnas skäl att man inte kan ha sitt barn, men hennes skäl är att hon inte har bil... 
  • Lilith Dark
    singel pappa83 skrev 2012-10-11 15:13:17 följande:
    var va stavfelet? 

Jag bytade dagis till han när han va 2 år och började bryta då 80 % av hans fröknar knappt pratade svenska!
     Tyck vad ni vill om mig d bryr ja mig inte om! 
    Inte för att vara petig, men om du är orolig för hans språk så ska du nog kanske läsa lite svenska på Komvux så att du hjälper honom rätt med läxorna. 
    LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • singel pappa83
    Lilith Dark skrev 2012-10-11 15:22:42 följande:
    Inte för att vara petig, men om du är orolig för hans språk så ska du nog kanske läsa lite svenska på Komvux så att du hjälper honom rätt med läxorna. 
    än en idiot! ....Var har jag stavat fel? 
Svar på tråden Jaha, Ha sonen på heltid! är pappa ;)