Jag får ångest av mitt eget bröllop
Jag gifte mig i våras. Det var ett ganska intimt bröllop i en lantlig kyrka med de närmaste släktingarna. Allt gick jättebra och det var en trevlig, mysig familjefest.
Det värsta är att jag ångrar mitt val av klänning och hår. Jag hade svårt att hitta en klänning eftersom jag INTE ville ha tubtoppmodell. Tiden gick, jag hittade ingen som passade och tillslut tog jag egentligen bara en som satt OK trots att det var en tubtopp. I efterhand satt den inte så jättebra och kändes tråkig och enkel. Jag ångrar så att jag inte hade någon slags bolero över, eller valde en annan modell.
Jag ångrar också mitt hår. Jag hade ett proffs som sminkade mig och gjorde håruppsättning. Vi gjorde inte ens en provuppsättning utan pratade bara innan, och hon övertygade mig om en trendig uppsättning. I efterhand ser det ut som jag slängt ihop en enkel hemma-frisyr och hon fick inte alls fram mitt hår på bästa sätt. Jag ser tråkig ut på alla kort och tärnorna överglänser mig i alla kategorier. :(
Varje gång jag ser andras bröllopsfoton eller reklam för brudklänningar så tittar jag med en analytisk blick: var det så jag borde sett ut, ser de bättre ut än mig...
Varför är det så viktigt för mig, varför hakar jag upp mig på detta?
Orkar inte med mig själv längre. Detta har pågått i flera månader och blir inte bättre. Hur kan jag acceptera hur jag såg ut?