Jag jobbar på Försäkringskassan, fråga mig vad du vill!
.. fråga vad du vill.. men jag kan mest om sjukpenning, sjukersättning och aktivitetsersättning.
.. fråga vad du vill.. men jag kan mest om sjukpenning, sjukersättning och aktivitetsersättning.
Va käckt, tänkte precis kolla med er hur det fungerar med sjukpension om du vet något om det.
Kan man vabba som t ex farförälder åt sitt barnbarn trots att man är sjukpensionerad i enstaka fall när föräldrarna inte kan?
Stämmer det att det har blivit lättare igen att få sjukersättning? Jag ska snart söka och det är klart man är nervös efter allt man har hört om det.
Påverkas bostadstillägget (har sjukersättning minsta garantinivån) av att man söker handikappsbidrag?
Nej men såklart. Tack för ditt svar :)
Har en sexårig son som jag ff har f-dagar kvar för, tänkte ta ut dom nu på höstlovet tex.. Blir dom dagarna grundade på min nya inkomst som jag lämnade in när jag fick jobb eller får jag samma som belopp som jag hade när sonen föddes?
Du kan nog inte svara på det, men hur länge ska det ta innan bostadsbidraget går igenom andra gången? Jag glömde förnya, skickade in ny ansökan i april, fortfarande är det inte färdigbehandlat. jag får brev ungefär varannan månad med nya uppgifter som behövs, nu senast barnpappans norska personnummer.
Och! Kan man lita på uträkningen på hemsidan? Enligt den ska jag ha 1700 i månaden, men jag fick endast 900 förra rundan, och även då var det tydligen för mycket.