• NLAL

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Hoppar gärna in här om det är okej?!

Jag drar min historia lite snabbt: Blev gravid pga sprucken kondon EN gång vid 14 års ålder, blev mf. Slutade med p-piller i maj -11, blev gravid i juni -11.Dock ett mf igen. Nu har det gått 15 månader sedan mf och inget händer, jag har länge vetat att något är fel eftersom jag verkar ha lätt att bli gravid. Utredning visar på ingen ägglossning, så har nu bråkat till mig pergotime och ska börja med det nästa mens, borde komma kring 10:e november. Så nu hoppas jag att det går undan och att pergotime fungerar på mig så denna långa resa snart når ett slut.

Hur länge har ni ätit pergotime? Är det fler än mig som känner att det äntligen kommer igång? Typ lika spännande som när man bestämde sig för att börja försöka?! :)    

• NLAL

Mollisen01: Ja, det känns helt plötsligt som att det verkligen kan hända nå nu. Själv är jag jäkligt hoppfull och säker på att det komer ta sig nu, kanske lite väl säker. Men går det inte vägen första omgången så blir man väl nedtagen på jorden. Dock känns det så jäkla långt till mensen. Hoppas dessutom att jag får äl kring dag 14 som "normalt". Sedan mf så visar äl-test positivt först dag 21-22, så får jag kring dag 14 så "tappar" jag en hel vecka vilket hade varit underbart!

Madeleeneee: Spännande! Jag var ganska säker att jag också skulle få fara på VUL, men läkaren sa bara att jag skulle ta blodprov dag 21 och 23 för att se då om jag haft äl. Så det känns väl lite på både gott och ont. Går man på VUL så får man ju se säkert om det fungerar eller ej, och redan kring äl, så fungerar det ej så kanske man inte hoppas lika mycket, om du förstår vad jag menar?! Men samtidigt kan man ju få sexförbud, vilket man inte kan om man inte går dit. Nog för att jag hade nog skitit i om vi fick sexförbud, haha. Visst chansen är ju att man får fler än en, men chansen är ju också att 1 av 3 ägg blir befruktat. Som sagt, lite på gott och ont. Men hursom ska det bli skönt att äntligen komma in i matchen på riktigt!

Jag håller tummen för er!  

• NLAL

Solrosen: Åh vad jobbigt att vänta så "länge"! Jag börjar ju med första kuren nu när mensen kommer, och det är 15 lååånga dagar kvar. Kanske tidigare, har oregelbunden mens så räknar på något mitt emellan. Och gud så länge det tagit sedan jag fick beskedet ingen äl. Och det är bara lite över 2 veckor sedan, haha.

Vad kul ändå att vi är flera som ska köra igång "på riktigt" nu! Ska bli kul och se hur det går för alla och hur alla reagerar på tabletterna och när vi får vårat efterlängtade plus!!

• NLAL

Ela85: Enligt min läkare så skulle jag få äl kring dag 14, som anses som normalt. Men har ju läst om hur många som helst som får senare med pergon. Så jag tvivlar på dag 14! :p Själv har jag ju fått positiva test först dag 21-22 så blir det innan det är då jag glad! :)

• NLAL

Ela85: Vi har försökt i 15 månader efter mf. Nu kommande cykel blir försök nr 16 och det med pergotime. :)

Madeleeneee: Hoppas nu du får se ett stort fint ägg! Håller tummen! 

• NLAL

Reload79: Jag har också haft två mf, och visst är det trist, men samtidigt känner jag att jag vet att jag kan bli gravid. Vissa har ju försökt hur länge som helst och aldrig ens blivit gravid. Förstår du hur jag menar? Kan du känna så också? :)

Madeleeneee: Vilken dag är du på nu? Låter ju konstigt om läkaren tror att du redan haft men ändå har två ägg? För dom växer ju ca 2 mm per dygn vilket då logiskt borde betyda att du ska ha ägglossning om ca 3 dagar. Hoppas det är så! :)

Nu har jag hämtat ut mina tabletter och vi fick även svar från karlns spermaprov: helt normalt. Så nu är jag i ett litet lyckorus! :) Nu är det bara invänta mensen, och som karln sa: "Den hade ju gärna fått komma NU." :)

Hur ligger ni alla till i cykeln? Jag får nog mensen kring 5 november.        

• NLAL

Ja, men då är den nog på g! :) Då låter det ju rimligt om den kommer om ca 3 dagar. :) Håller tummen för dig! Är det första månaden med pergo? (Ursäkta, du har säkert skrivit det, men jag är som en guldfisk som simmar runt i samma skål och utrbrister vid varje påbörjad runda "Åh, här har jag aldrig varit!" Haha.)

• NLAL

Vad roligt att ändå veta att det fungerar. Jag är jäkligt spänd på att få börja. :) Hoppas vi kan få vara i gravid-lyckorus snart då. :)

• NLAL
    reload79 skrev 2012-10-27 14:54:50 följande:
    NLAL faktiskt känner jag att jag åtminstånne kan bli gravid fast det är jobbigt att vänta! Får se om pergon hjälper nästa månad ska bli spännande
    Ja, precis så känner jag! Ja, nu håller vi tummen och hoppas att det går vägen för oss båda i november! Ska bli kul att följa dig och se hur det går för dig! :)

Jag fyller i mitt också! 

madeleeneee: Försökt sen juni 11, ett mf september 12, första kuren pergotime avslutad väntar på ÄL
    mollisen01: Försökt sedan mars 2012, första pergokuren avslutad. BIM ca 13-15/11
    reload79: Försökt sen februari 2011, mf i oktober 2011 och maj 2012, pergokur påbörjas i början på november
    NLAL: Försökt sedan maj 2011, gravid juni 2011 - mf augusti 2011, första pergokur påbörjas i början av november.
  • NLAL

Skrev inte in BIM då jag tänkte att jag väntar med det tills jag kommit igång med pergo. :)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!