Vi som börjar med pergotime under hösten!
Hej! Jag börjar med pergotime dubbelkur snart :) enkel funkade inte på mej! har 3 tabletter kvar på provera (typ samma som primilut) och CD 3 ska jag börja med pergon :) ganska lika då i tid?
Hej! Jag börjar med pergotime dubbelkur snart :) enkel funkade inte på mej! har 3 tabletter kvar på provera (typ samma som primilut) och CD 3 ska jag börja med pergon :) ganska lika då i tid?
Solrosen83: Jag har också PCO!
Kul att vi är några som ligger ungefär lika i tid och kan peppa!!! Det behöver man!!
Jempan jag gjorde spolningen för 4 v sedan och det var inte alls så hemskt som jag läst och hört om! Tog vanliga panodil innan. Alla prover och undersökningar ser bra ut hos oss förutom att jag aldrig har mens el ÄL av mej själv! Jag har inte fått ngn ovitrelle men det beslutet kanske tas på VUL om det finns ngt moget ägg!
Madeleeneee har du fått ngn blödning än? Jag tar sista provera tabl i mårrn! Konstigt att jag ska äta pergotime dag 3-7 istället för 5-9 som tidigare, glömde fråga varför sist!
Ja den gick förvånansvärt bra! Men det kanske hade att göra med att jag hade fria passager. men som sagt det är aldrig trevligt att "lägga upp sej". nej jag är inte heller speciellt hoppfull att få ÄL eftersom det blir 3e omgången nu men samtidigt så blir det ju dubbeldos så ett litet hopp finns där! Ska du äta bara primolut nu denna gången?
God morgon! Jag blödde så smått i en vecka efter spolningen! Det ska tydligen va normalt! Men ring om du är orolig! Jag har fått mens idag, så nu blir det snart time för pergotime :)
Jempan jag ska börja redan dag 3 å det är ju på fredag!!! För en gångs skull känns det ju riktigt spännande det här och inte bara jobbigt hehe
Magnoliaa jag har sett ngn statistiktråd här på fl kanske kan googla? Men det beror ju på allt vad man har för förutsättningar från början så det är nog svårt att räkna på!
Kul att vi e så många tjejjer!! Skickar en massa positiv energi till er som jag för en gångs skull har över av idag!!!
Madeleeneee: spännande! Första pergodagen i mårrn va? Vilken cd blir det VUL? Det blir redan dag 10? Tror jag ska dag 13-14 nånting! Ska ringa och boka tid i morgon!
Madeleeneee: Oj ja jag ser nog lite suddigt ;) du skrev visst att det var första dagen i mårrn! Kanske dags för mej att sova snart hehe...
Jag bor i dom småländska skogarna Jempan ;) var bor du?
ÄL tester skippar jag, ska på VUL den 29e (dag 13) och sen blir det blodprov en vecka efter förmodad (förhoppningsvis) ÄL.
Solrosen brukar du få ÄL av dej själv ibland? Jag har inte haft en enda sen jag slutade med p-piller för snart två år sen...
En fråga bara... Hur klarar ni er vardag med mannen? Tär denna process mycket på ert förhållande??
Ja ibland kan hela karusellen bara bli för mkt! Speciellt när vardagen och jobbet kräver mycket i övrigt och man inte hinner prata med varandra om sina känslor och tankar! Dessutom så gör ju dessa tabletter sitt i humöret har jag märkt! Har ju ätit två tabletter nu i två dagar och ja vad ska man säga... Klimakterie värmevallningar till 1000 och blödig som få! Idag började jag gråta av nostalgi när studenten kom på tal med en av mina vänner haha och det var 7 år sedan! Hmm ja inga romantiska filmer eller extreme homemakeover för mej på ett tag ;)
Hoppas ni har en mysig helg allihopa!
Reload79 det låter ju lovande!! Mys på ;) häftigt med egen ÄL!!
Själv så har jag svettats som bara den och inte kunnat sova alls i natt... Imårrn är (förhoppningsvis) sista pergo dagen! Tiden sniglar sej fram!!!!
Reload79 jag vet inte har inte haft ÄL iaf sen efter ppiller start för ca10-år sen så jag vet inte hur d känns tyvärr! Men jag håller tummarna! Har ni hunnit mysa ngt innan du fick känningar??
haha ja nu ska jag som är så frusen av mej annars svetta mej till sömns! Natti natti!!
Så tråkigt att höra madeleeneee!! Jag bytte till privat eftersom landstinget kändes oprofessionella och bara testade lite på måfå! Tog mina två enkelkurer inom landstinget! Nu när jag går privat blir det både vul och blodprov för att fastställa ev ÄL bara det känns ju mkt tryggare! Landstinget skrev bara ut recept utan att kolla simmare hos mannen och spola äggledare. Utan det är det ju ändå ingen ide om man får ÄL! Men stå på dej och be att få komma igen till en annan läkare? Man måste ställa krav på sjukvården ibland!
Magniliaa Jag känner lite små hugg i äggstockarna idag (sista tablettdagen) Men inget innan!
Men när tror ni man skulle kunna få ÄL? Tänk om det skulle bli innan dag 13? tror ni man kan se på äggstockarna att ÄL redan vart?
Jag tycker också du ska ringa om du är orolig och fortfarande har lika ont! Vilken cd är du på nu?
Här snöar det så nu är vintern på ingång vilket påminner mej om att det nu är två år sedan vi började försöka! Hur länge har ni andra kämpat?
Vad skönt att höra!! Håller tummarna för dej imårrn!!!
Magnolia jag känner som du... Det känns rätt hopplöst! Har inte kännt av äggstockarna ngt alls idag :(
madeleeneee: Gud så spännande!! :) Vilken tur att du fick till ett nytt VUL! Ägglossningstester kan ju spöka en del för oss som stimuleras har jag både hört och märkt så bli inte jättebesviken om de blir konstiga resultat på dom! Som sagt kommer nog ÄL på onsdag då! Så roligt!!!!
Men hur gör ni med "myset" om man får fråga? Varje eller varannan dag?
NLAL: Jag är på CD 11 idag
Ska på VUL på måndag förmiddag. Är så nervös för att det inte ska visa ngt alls! Då vet jag inte vad jag gör... ber nog att få testa sprutor istället och skippa trippeldos. Eller vad tror ni?
Jag förbereder mej på att det inte hänt något alls annars kommer jag bli så sjukt besviken fast det blir jag nog även om jag förberett mej.....
Tjejjer jag skriver från mobilen så kan nog inte lägga till mej... Kan nån fixa? ;)
Ela85 försökt 2 år 3e kuren pergo dubbelkur denna gång
Uppdaterar med bim på måndag efter VUL, tänkte faktiskt fråga om vad det har för betydelse att börja cd 3 el 5 då, har funderat på det också!
NLAL kanon!! Tack så mkt ;) oj ja jag ska fråga om jag kommer ihåg i nervositeten!! Ngt mer ni vill ha svar på så kan jag passa på?? Hehe