• magnoliaa

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej alla förhoppningsfulla!

Jag är gärna med! Ska börja min första kur med pergotime idag eller i morgon. Är så spänd och förväntansfull och hoppas verkligen på att detta ska få mina ägg att fatta galoppen!
    vi har inte försökt så länge men under ett gynbesök berättade jag för gynekologen att vi försökte skaffa barn och att jag har så oregelbunden mens, han skrev ut pergotime direkt!

kram

• magnoliaa
    madeleeneee skrev 2012-10-15 15:39:07 följande:
    Oh vad spännande!
    Jag är lilte nervös för biverkningar men man får väl stå ut..
    berätta gärnamed magnoliaa hur VUL ser ut..=)
    Det hade jag gärna gjort om det va så att jag skulle på ett... min doktor har bara sagt blodprover dag 21....... han verkar vara den mer avslapnade typen ;)
  • magnoliaa

Jempan: Han gjorde VUL innan han skrev ut pergon men han har inte sagt att jag ska göra något under iaf första behandlingen. Blodprov dag 21 som sagt och sedan skulle han ringa för att meddela hur stor dos jag eventuellt ska ta nästa gång.

Nu blev jag lite konfunderad, vad är det för komplikationer du pratar om?

Tack för lyckoönskningen!

• magnoliaa

Solrosen: Ja det verkar inte bättre än att alla har sina egna tillvägagångssätt! Vad är tanken att Proveran skall göra? Är inte så insatt i alla behandlingar än. Hur länge har ni försökt?

Ne själva analysen tar inte mer än ett par timmar, men antar att dom skall läsas av någon doktor som i sin tur skall ringa och meddela vidare behandling. Jag är sååååå nervös för att detta inte ska fungera för mig, men försöker att inte gå att tänka på det för mycket.

Visst blir man lite kluven när man både väntar på mensen och samtidigt inte vill ha den!! All denna väntan hela tiden =)

• magnoliaa

Solrosen: Okej då förstår jag! Är det första behandlingen med något läkemedel du får eller har du testat något annat tidigare? Funkar den??

• magnoliaa

solrosen: Aah då förstår jag! Då ska jag hålla tummarna för att det blir en tid för dig snart!! Tiden går så sakta när man väntar på något!

Här har jag iaf kommit till att ha tagit andra tabletten pergotime idag! Känns verkligen som att bebisverkstan har blivit "påriktigt" nu. Orolig för biverkningar men än så länge inte känt av trötthet eller något som många andra sägs ha fått som ett brev på posten. Känner möjligen lite molvärk i äggstockarna men det är väl antagligen för mensen är slut, eller så inbillar jag mig bara helt enkelt för att jag så himla gärna vill att det ska fungera! =)

kram till er alla

• magnoliaa

Är det någon som vet hur stor chans det är att bli gravid med pergotime egentligen?

• magnoliaa
    madeleeneee skrev 2012-10-22 16:36:56 följande:
    Riktiga blodvallningar har jag mer haft sjukt obehagligt förstår hur de i klimakteriet känner sig!
    Haha förstår precis hur du känner! Sjuka värmesvallningar här med och det slutar inte direkt efter sista tabletten heller... Man får bara hoppas att det för något gott med sig!

Jag hade molvärk i båda äggstockarna under de dagar jag tog pergon men känner ingenting nu.. Tänk om det inte funkar? Stör mig att jag inte ska på något VUl för att kolla heller..... Hur känner ni andra som redan tagit/tar pergon?
  • magnoliaa

Vi har kämpat några månader bara med det känns lite som att jag redan har gett upp :/

15 dagen idag och fortfarande ingen ÄL, bara denna ständiga molvärk i båda äggstockarna! Håller på att bli galen av frustration, känns inte som att det händer något....

• magnoliaa
    madeleeneee: Försökt sen juni 11, ett mf september 12, första kuren pergotime avslutad väntar på ÄL 
    mollisen01: Försökt sedan mars 2012, första pergokuren avslutad. BIM ca 13-15/11 
    reload79: Försökt sen februari 2011, mf i oktober 2011 och maj 2012, pergokur påbörjas i början på november NLAL: Försökt sedan maj 2011, gravid juni 2011 - mf augusti 2011, första pergokur påbörjas i början av november.
    Ela85: Försökt 2 år, 3:e pergokur, dubbelkur oktober
    Solrosen 83: Försökt sen augusti 2011, PCO, väntar på läkartid för att påbörja första pergokuren
    Jempan: Försökt aktivt i ett år, börjar med första kuren pergo i början på nov,
    Magnoliaa: Försökt aktivt sen i juli, första pergoturen i början av oktober BIM ca 11/11

La till mig själv och Jempan!
    Här har jag ÄNTLIGEN fått positivt utslag på ÄL-stickan! Är så himla glad att iaf det verkar ha fungerat, Dag 18 för mig idag!
  • magnoliaa
    madeleeneee skrev 2012-10-28 19:05:26 följande:
    Grattis magnolia härligt! Hoppas på de bästa nu då..:)
    Tack! =)

Håller såklart tummarna för dig med!! Men vad konstigt att de olika testen visar helt olika? Är det inte så att ÄL-test kan visa positivt om man är gravid med? Eller det kanske är för tidigt att hoppas på det nu?
  • magnoliaa

madeleeneee: ÅÅÅåå håller tummarna för att ägglossningen snart knackar på dörren då!!

Hur känns det för er när ni har ägglossning? Jag har alltid trott att det känts på ett speciellt sett innan då vi ej försökte skaffa barn, men de symtomen jag haft tidigare stämde inte alls med den "pergoägglossningen" jag hade igår. Går och funderar på om jag verkligen har haft ägglossning nu eller om jag helt enkelt nästan aldrig haft ägglossning tidigare :S

Ja detta grubbleri :)

• magnoliaa

Madeledneee: Jag mår kanon men letar gravsymtom som en annan sjuk höna! :) har dock haft molvärk enda sedan ägglossning. Känner mig svullen i tjejmage. Mig veterligen har jag aldrig känt så tidigare, men det är säkert inget. Vore ju dumt att hoppas på att det skulle ta sig första gången :)

Hur går det för dig? Hur känner du? Det är ju inte över förrän den röda tanten sjunger!!! Dagarna går så extremt långsamt bara!!!

Stor kram

• magnoliaa

Jag fick ta prover på dag 21 för att konstatera äl, fick svar igår som visade att jag svarat bra på behandlingen! Nu är det bara 4-5 dagar kvar tills man vet! Har dock inga stora förhoppningar på att det tagit sig! Tig ett test igår eftersom jag har så dåligt tålamod och inte kunde hålla mig, visade såklart negativt!! :(

• magnoliaa

Grattis Mollisen!

Hur känner ni andra, några symtom än? Här känns det iaf tomt i magen.. har gett upp hoppet om denna månaden, känns som att mensen är på antågande!

Svårt att ladda om bara hade så stora förväntningar och hopp om att detta skulle bli vår månad!

• magnoliaa

Hej alla! Helt nyplussad här, och jag som hade gett upp hoppet om att tabletterna fungerade! Förvirringen är total ;)

• magnoliaa
    mollisen01 skrev 2013-03-19 17:47:26 följande:
    Grattis magnoliaa!!

mollisen01 skrev 2013-03-19 17:47:26 följande:
    Grattis magnoliaa!!

Tusen tack!
  • magnoliaa
    Solrosen 83 skrev 2013-03-20 06:02:06 följande:
    Stort grattis magnoliaa! Vilken omgång med pergotime var du inne på och vilken dos?

Blev på den fjärde omgången! :)
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!