Vi som börjar med pergotime under hösten!
Nuså, är på äl+5-6 idag. Och har kännt lite mensvärk idag till och från. Försöker intala mig själv att det är effekten av pergotime så att jg inte bygger upp för mycket hopp. Hur är det för er?
Nuså, är på äl+5-6 idag. Och har kännt lite mensvärk idag till och från. Försöker intala mig själv att det är effekten av pergotime så att jg inte bygger upp för mycket hopp. Hur är det för er?
Åh! Grattis!!!! Var det första kuren? Kännt något speciellt? :)
Inte kännt något alls idag typ. Letar väl symptom men tror inte att det funkade denna gången. Mannen låg i 40gradig feber när jag hade ägglossning och de säger ju att spermierna inte mår sådär jättebra av värme och feber. Så, nä inte denna gång. :( tråkigt!
Jo, fast jag borde känna något vid det här laget. Med dottern hade jag mensvärk från hell vid denna tiden. Och nu är det verkligen ingenting. :(
Är så rädd att pergotime inte ska funka på mig. Får ju in hjälp via ivf så har ju typ bara detta att hoppas på.
Ja, i vårt landsting får man bekosta ivf själv om man har barn sedan tidigare. Hoppas att det funkar! Det konstiga är ju att jg böev spontant gravid med dottern. Det borde ju gå igen!
Nej! NLAL - hatar när läkare börjar med något och sen ska de börja med något annat istället. kanse kan ta kontakt med någon nnan?
skulle behöva låna era ögon. vet att det är för tok på tidigt, ÄL+8 idag men tog ett test som inte var morgonurin bara ör att jag inte kunde hålla mig. Tycker mig ana någo, ser ni något?

Tack för svar, ska ta ett imorgon bitti tänkte jag och sen väntar jag nog på BIM. Hoppas hoppa det tagit sig. :)
Grattis jempan :) Här är dagarna ooootroligt långa äl+10
Ååååh, såå avis men så glad för sin skull. GRATTIS!!
Det förstår jag. Börja med folsyra så fort som möjligt :) Jag testade senast i gårkväll, får svaga ljusa test. Igår morse syntes inget alls men det gjorde ju igårkväll så vet inte vad de betyder. Men BIM är på onsdag så jag får se, vill så gärna plussa!
Märkte nu när jag kom hem att mensen kommit igång. Två dagar tidigare än beräknat. Tyvärr, men nu blir det en dubbelkur pergotime. Så får vi se om det ger något resultat.
Min dubbelkur är slut nu, så jag går och väntar på ägglossning. Andra försöket med pergotime nu, får se om vi har bättre tur..
Dag 19 för mig idag och jag har FORTFARANDE inte fått någon ägglossning. Ganska besviken, och måttligt irriterad. Känns som att det sotter någon med en tändsticka inne i kroppen och retas för jag tänder till på ingenting. Inte särskilt kul!
Ägglossning idag. Hoppas en liten julbebis blir tillverkad.
Fick mina provsvar från förra månaden nu, de visade på att jag hade haft ägglossning med eneklkuren men att progresterontesteb var precis under 30, han sa att över 30 är det EXTREMT stor chans att bli gravid. Så han ville att jag skulle börja ta provera två dagar efter ägglossningen så att slemhinnan tjockade till så och på såsätt hade jag större förutsättning för att ägget skulle sätta sig fast. Eftersom det har gestagener liknar det gulkroppshormon och stöttar en eventuell graviditet. Jag skulle dessutom lämna blodprov denna månad för att se hur denna cyklen sett ut. Helt snurrig i hjärnan kan jag säga.
jag är kvar.
Jag har BIM på måndag, fast jag tog ett test idag som var helt negativt. Så nästa månad blir tredje kuren. Segt.!