• Solrosen 83

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Nu har jag fått mitt recept så nu väntar jag bara på att mensen kommer så det kan bli cd 5 så jag får börja någon gång. Tror aldrig mensen har varit så efterlängtad som nu Glad

Sen blir det VUL runt cd 12 för min del. Utöver det behövs inga andra kontroller enligt min läkare om allt ser bra ut då. Skönt det för skulle jag ta blodprov också kring cd 21 så hade det nog blivit precis under julhelgen så det hade varit lite omständigt. 

• Solrosen 83

Jag lägger till mig på bimlistan så snart mensen kommer för då ska jag väl för första gången på hela tiden vi försökt kunna säga att jag har bim ett visst datum. Eftersom mensen hela tiden varit så oregelbunden så har det inte känts lönt över huvudtaget att fundera över när bim är.

• Solrosen 83

Jempan: Nu vet jag inte om huvudet riktigt har vaknat än. Men ska jag tolka ditt inlägg som att du plussat?

• Solrosen 83

NLAL: Grattis!!

Nca: Vad trist att mensen kom så här tidigt. Rynkar på näsan Får hålla tummarna att dubbelkur fungerar bättre. När det gäller att börja ta folsyra så ska man ju helst börja ta det redan innan man plussar.

Här är mensen igång för fullt nu och har varit så sen igår eftermiddag. Så idag är jag på cd 2 så på torsdag kommer jag påbörja min första kur med pergo. Sen har jag VUL inbokat till den 13 dec för att se om det fungerat med enkeldos för mig. Ska bli skönt att komma igång snart. 

• Solrosen 83
    NLAL skrev 2012-12-03 17:21:55 följande:

Tack!

Vad härligt att få komma igång! :) Då får du nog en nyårspresent! :)) Håller tummen för dig!  
    Hoppas ju på det! Med cykel på 28 dagar så borde det bli bim 29 dec. Glad
  • Solrosen 83

Nej men vad kul madeleeneee. Stort grattis!!! Du är faktiskt den andra idag som jag hör väntar tvillingar efter att ha tagit pergotime. Chansen ökar ju när man äter pergo.

Hur var det hade du gjort VUL under din kur med pergo så de såg om det var fler ägg på gång då? 

• Solrosen 83

Ska ta min tredje tablett i kväll på min första enkelkur. Än så länge känner jag ingenting av hormonerna. Får väl se vad VUL visar på torsdag.

• Solrosen 83
    mollisen01 skrev 2012-12-11 11:14:22 följande:
    Imorgon eller på torsdag.. Men tror mensen kommer så någon mer sticka behöver inte tas.. Så trött på dessa minus! Hur svårt ska det vara att bli gravid igentligen???
    Då är det ju trots allt inte helt kört. Är ju långt ifrån alla som plussar redan innan bim. Håller tummarna att mensen inte kommer för dig trots allt.
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!