• Solrosen 83

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Har avslutat min första enkelkur nu och väntar med spänning på om det ska bli någon äl. VUL på torsdag. Känns som magen är väldigt svullen och spänd nu och vet molar lite kring äggstockerna hela tiden. Får hoppas att det är bra tecken så jag inte har blivit överstimulerad.

• Solrosen 83

Grattis Mamma en gång till! Vad roligt med så många som plussat här i tråden efter att ha tagit pergo. Ger hopp till oss andra som är mitt i behandlingen att det faktiskt ska fungera.

• Solrosen 83

Jag går spänt och väntar på att få veta om det lyckats. Men vet inte om jag fick någon äl av min enkelkur då testen inte gav fullt utslag och min temp inte ökat något speciellt. Borde ha bim någon gång runt nästa helg så det är rätt långt kvar.

• Solrosen 83

Min mens verkar vara på ingång då tempen skjunkit tillbaka till nivån innan äl nu så den lär komma när som. Så jag blir antagligen kvar en omgång till här. Rynkar på näsan

• Solrosen 83

Nu har min mens satt fart så det blir en kur till med start på tisdag. Ska ringa och boka in ett VUL den 16/1.

hopp84: Det verkar vara väldigt olika hur läkarna säger om hur många kurer man kan köra. En del säger att man ska köra varannan cykel medan andra säger att man kan köra många i rad. Så det bästa är nog att kolla med din egen läkare om hur deras strategi ser ut innan du funderar så mycket över om det blir uppehåll nu eller inte. Min sambo fick göra spermaprov precis i början på vår utredning. När de såg att jag har PCO ville de kolla att allt var ok med honom innan de började behandla mig med pergotime. Men det beror kanske lite på också om det finns några faktorer som gör att man kan misstänka att allt inte är helt ok med honom heller. I vårt fall så har min sambo aldrig gjort någon gravid och han har för rätt många år sen gjort en operation som skulle kunna ha påverkat hans fertilitet. Därför var hon noga med att han skulle kollas också innan vi började så jag inte åt hormoner i onödan. Nu visade det sig som tur var att allt stod helt rätt till med honom. 

• Solrosen 83

Har nog precis fått äl av min andra enkelkur pergo. Fick glad gubbe på testet i söndags och igår slutade det göra ont i äggstocken som hade den största äggblåsan vilket jag tolkar som att ägget släppte. Så nu väntar jag bara på att tempen ska öka så jag får det bekräftat och kan börjar se fram emot när bim är och börja hoppas att det kanske tagit sig denna gången.

• Solrosen 83

Här går det faktiskt riktigt bra. Fick ett plus i fredags! Skrattande Så tredje gången med enkelkur pergotime så verkar det ha tagit sig. Nu håller jag bara alla tummar att vårt lilla frö stannar kvar hos mig.

Hur går det för er andra då? 

• Solrosen 83
    Rynkar på näsanmollisen01 skrev 2013-03-14 11:04:40 följande:
    Jag plussade i januari ju. Går in i V.14 imorgon. Tycker det är så fantastiskt att den där lilla pillan kunde göra underverk, att jag idag går runt med ett barn i min mage tack vare den.

Hur har ni alla mått under graviditeterna hittills och hur långt gångna är alla som plussat?:)
    Ja det är otroligt vilken effekt några små tabletter kan få Glad Utan dem hade jag ju mest troligt inte varit gravid nu då jag så sällan hade egen äl.

Jag är än så länge bara i mitten på v5 så det är ju tidigt. Men mår inget vidare än så länge. Rynkar på näsan Är extremt trött och har haft ont i magen till och från och mått lite illa. Nu börjar det göra ont i ländryggen också vilket är mindre kul. Men det beror ju på något positivt så det är ju bara och stå ut så blir det förhoppningsvis bättre längre fram. Hade helst lagt ner huvudet på skrivbordet och somnat ifrån jobbet nu. Glad Tur jag snart ska ha två veckors semester och få sova så mycket jag vill.
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!