Vilka vinterkläder för barn ska man satsa på?
Jag måste införskaffa vinterkläder till mina barn som är 4 & 6 år. Jag har tidigare köpt H&M:s vinterkläder och faktiskt varit nöjd med dom, barnen har aldrig klagat på att dom frysit eller blivit blöta. Nu har jag skaffat Tradera konto och har sätt en hel djungel med olika klädmärken och faktiskt blivit osäker på vad jag ska köpa. Jag kan tänka mig att handla begagnat som nytt men det får dock inte skena iväg och bli för dyrt.
Jag hade först tänkt köpa Didrikssons vinterkläder men läste någonstans att efter 3 tvättar skyddar inte jackan lika bra? Pop kan jag tänka mig köpa men har aldrig haft dom och hört både positivt och negativt men det ska vara ett säkert "kort" för varma och torra barn.
Jag funderar på att köpa Everest vinterställ, har sätt en del såna jackor och termobyxor på nätet. Hur är dom?
Eller ska man sats på Peak performance och såna mer dyrare jackor.
Det finns ju också Lager 157:s sortiment med märket Funk som är billigt och verkar vara helt okej. Min sambo ha en vinterjacka från dom och han håller sig varm och torr i den och tycker den lite högre kragen är perfekt när det blåser kallt.
Som sagt, en massa frågetecken.
Vad har ni för erfarenheter kring vinterkläder till era barn? Vad köper ni och vad köper ni inte?