• Anonym

vad har du i skötväskan?

jag har alltid tyckte att en handtagsväska (tex http://www.kronan.com/sv/barnvagn/tillbehor/skotvaskor/handtagsvaska-2012-svart) täcker det viktigaste. den rymmer några blöjor, servetter, nappflaska och ev ett extra plagg.
    detta räcker väl när jag ska iväg på promenad eller över några timmar....
    regnskyddet hänger på vagnen och filtar/bäddsaker ligger i vagnen

ni som har stora skötväskor - vad har ni i? och har ni alltid den med (på promenad och korta besök som på heldagsutflykter)?

• Svar på tråden vad har du i skötväskan?
  • viseversa

blöjor,tvättlappar,vattenflaska,extrakläder till sonen. Sen har jag inget mer.

Har en vanlig "påsväska" köpt på stads missionen. Sydd av kvinnor som varit missbrukare! Så pengarna gick till en bra sak. Den är jättefin!

• Dimitra

Jag har blöjor, ombyteskläder, tvättlappar och skräppåsar som ska räcka för två barn. Utöver det är ena barnets mediciner med och de tar rätt stor plats.

The Dimitra universe.
  • Anonym (Polly)

haha, jag har bara extra blöja, våtservetter och en dregeltrasa i min vanliga handväska.

• Onormalin160

Jag har överdrivet mycket i min skötväska: blöjor, tvättlappar, våtservetter, extra kläder till sonen, dreggellappar, små handdukar, amningsnapp, rumpsalva, minidermtub, extra filt, bvc-boken, skötbordsunderlägg, extra napp och leksaker till sonen.
    Säkert nåt annat jag inte kommer på nu, men bra-att-ha saker. :)
    Då vet jag att allt är med när vi ska på nån längre sväng. :)

• Onormalin160

Jag har en skötväska från Kronan, och har inte med den när vi går en kort promenad.
    Bara om jag vet att vi ska titta in hos någon eller om vi är iväg en längre stund.

• Anonym (Polly)
    Onormalin160 skrev 2012-10-12 10:17:07 följande:
    Jag har överdrivet mycket i min skötväska: blöjor, tvättlappar, våtservetter, extra kläder till sonen, dreggellappar, små handdukar, amningsnapp, rumpsalva, minidermtub, extra filt, bvc-boken, skötbordsunderlägg, extra napp och leksaker till sonen.
    Säkert nåt annat jag inte kommer på nu, men bra-att-ha saker. :)
    Då vet jag att allt är med när vi ska på nån längre sväng. :)
    har du varit scout?

vad är bvc-boken?
  • Anonym
    Anonym (Polly) skrev 2012-10-12 10:06:26 följande:
    haha, jag har bara extra blöja, våtservetter och en dregeltrasa i min vanliga handväska.
    du kör på min melodi! :)
    ett extra plagg går ju att sticka ner i fotändan av liften :D 
  • Anonym (Polly)
    Anonym skrev 2012-10-12 10:20:21 följande:
    du kör på min melodi! :)
    ett extra plagg går ju att sticka ner i fotändan av liften :D 
    jag vet iofs att jag har tur som inte har några extrabehov som amningsnapp, salvor etc, och blöjorna har läckt kanske 4 ggr på 6 månader, så jag inser att andra faktiskt behöver mer saker.
  • Anonym

När bebisen var väldigt liten behövdes inte så mycket. Något ombytesplagg, två blöjor, några dregellappar, våtservetter och sen var det lugnt Värre sen när barnet började äta annan mat. Då behövdes även nappflaska, matburk, skedar, extra kläder (som tar mer plats när de är större) och haklapp. Utöver det har jag med mig en rulle plastpåsar till bajsblöjor och skräp. Näsdukar. Litet "mellanmål/snacks"-grejer. På sommaren ligger det ett solstift däri. På vintern någon fet kräm att smörja in med vid behov. Såhär års även extra vantar, kanske litet extravarma kläder. Och jag packar skötväskan tills den är full, räcker den inte till kanske jag funderar över något annat upplägg. T.ex. om vi ska vara borta över natten, kanske jag packar skötväskan så den ska räcka över dagen, men har ytterligare extrakläder, pyjamas och nattgrejer o.s.v. i en annan väska. Jag har dock aldrig packat mina grejer i skötväskan. Ingen mobil, ingen plånbok - inget. Skötväskan är något som följer med barnet, och jag ska när som helst kunna lämna väskan och barnet med någon annan. Vanligtvis pappan då...

• Anonym (Polly)
    Anonym skrev 2012-10-12 10:23:59 följande:
    När bebisen var väldigt liten behövdes inte så mycket. Något ombytesplagg, två blöjor, några dregellappar, våtservetter och sen var det lugnt Värre sen när barnet började äta annan mat. Då behövdes även nappflaska, matburk, skedar, extra kläder (som tar mer plats när de är större) och haklapp. Utöver det har jag med mig en rulle plastpåsar till bajsblöjor och skräp. Näsdukar. Litet "mellanmål/snacks"-grejer. På sommaren ligger det ett solstift däri. På vintern någon fet kräm att smörja in med vid behov. Såhär års även extra vantar, kanske litet extravarma kläder. Och jag packar skötväskan tills den är full, räcker den inte till kanske jag funderar över något annat upplägg. T.ex. om vi ska vara borta över natten, kanske jag packar skötväskan så den ska räcka över dagen, men har ytterligare extrakläder, pyjamas och nattgrejer o.s.v. i en annan väska. Jag har dock aldrig packat mina grejer i skötväskan. Ingen mobil, ingen plånbok - inget. Skötväskan är något som följer med barnet, och jag ska när som helst kunna lämna väskan och barnet med någon annan. Vanligtvis pappan då...
    det där ska jag komma ihåg när dottern blir större, bra tips!
Svar på tråden vad har du i skötväskan?