• samarbete

Nu är jag trött på okunskapen! Jag tillhör en livsfarlig mc-klubb, fråga mig vad ni vill.

Sådär nu har jag er uppmärksamhet ;)
    Självklart är jag inte farlig alls :)

Med tanke på all hets den senaste tiden från främst massmedia mot mc-Sverige så tänkte jag att en sån här tråd behövs.
    Folk verkar idag ha fått för sig att om man är med i en mc-klubb så är man automatiskt yrkeskriminell, vilket är helt fel. Att mc-klubbarna fungerar som en slags toppstyrd maffia som går ut på att tjäna pengar och begå brott, detta är helt fel.
    Visst jag säger inte att de stora klubbarna som t ex HA och BMC består av några söndagsskoleelever, men det finns en väldigt stor gråzon mellan att vara det och att vara yrkeskriminell maffiamedlem.
    Jag själv har varit biker i nästan hela mitt liv, jag är idag medlem i en av dom kända klubbar som har fått ta emot mycket skit från media och polis. Jag har mycket stor erfarenhet av hela bikerkulturen i Sverige.

Så kom igen, ställ era frågor så ska jag besvara dom så gott jag kan.

• Svar på tråden Nu är jag trött på okunskapen! Jag tillhör en livsfarlig mc-klubb, fråga mig vad ni vill.
  • Rakad Apa

Känns inte trovärdigt att mc-knuttar skulle hänga på FL...

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Bedhead

Varför väljer rivaliserande MC-klubbar att skaffa hus på landsbygden inom skjutavtånd från varandra? Har ni ingen som helst uppskattning för den osannolika tur ni haft som fötts i ett land utan väpnade konflikter, måste ni ha låtsaskrig istället?
    En förklaring som polisen brukar presentera är att det handlar om revirkrig i droghandeln, men:
    1) De bikers jag träffat har inte dealat på ett professionellt sätt, eller varit särskilt intresserade av drogen
    2) Om man vekligen ville och skulle man kunna dela upp drogmarknaden i Sverige ganska fredligt.   
    SÅ min giussning är att ni slåss för att det är tufft. Jag har ingen som helst respekt för det. 

It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • samarbete

Rakade apan: Varför inte det? Tror du vi är så mycket annorlunda än alla andra? Vi gör faktiskt en hel del annat än att skruva på hojen, skjuta med hagelgevär och käka spik till frukost. Vi har barn och familj vi också.
    Jag hade tidigare ett konto här för ca 5 år sen när jag fick ett barn som inte var exakt som alla andra nyfödda barn utan bar på lite problem under det första året. Då var jag hyfsade aktiv här och läste och pratade med andra med samma erfarenhet.

• samarbete
    Bedhead skrev 2012-10-12 17:28:56 följande:
    Varför väljer rivaliserande MC-klubbar att skaffa hus på landsbygden inom skjutavtånd från varandra? Har ni ingen som helst uppskattning för den osannolika tur ni haft som fötts i ett land utan väpnade konflikter, måste ni ha låtsaskrig istället?
    En förklaring som polisen brukar presentera är att det handlar om revirkrig i droghandeln, men:
    1) De bikers jag träffat har inte dealat på ett professionellt sätt, eller varit särskilt intresserade av drogen
    2) Om man vekligen ville och skulle man kunna dela upp drogmarknaden i Sverige ganska fredligt.   
    SÅ min giussning är att ni slåss för att det är tufft. Jag har ingen som helst respekt för det. 
    Idag pågår det ingen konflikt, men visst det var lite stökigt på 90-talet, det kan jag erkänna. Jag själv var inte aktiv någon konflikt då så jag inte svara på varför den uppstod. Mer än till den fakta som finns helt öppet.
    Men droger har det aldrig handlat om. Varken då eller nu.
    Idag slåss det väldigt lite.
  • SuzR

Coolt! Är jätteintresserad av mc klubbar, förmodligen har jag sett lite för mycket på Sons of anarchy...är det som i serien typ? Hur tjänar man pengar? Har man ett annat jobb bredvid? Hur ser en vanlig dag ut? Har massa frågor...

• samarbete
    SuzR skrev 2012-10-12 17:40:37 följande:
    Coolt! Är jätteintresserad av mc klubbar, förmodligen har jag sett lite för mycket på Sons of anarchy...är det som i serien typ? Hur tjänar man pengar? Har man ett annat jobb bredvid? Hur ser en vanlig dag ut? Har massa frågor...
    Sons of anarchy avskyr jag faktiskt. Den serien har verkligen ökat fördomarna från svensson och dessutom gör det massor av unga killar får en väldigt ohälsosam inställning till västfolk. Går jag ut och festar en sommarkväll med väst på så får jag väldigt mycket irriterande uppmärksamhet. Pga att folk tror jag är något som jag inte är.

Men den serien speglar inte verkligheten alls, särskilt inte i Sverige. Lite närmare i USA men det är ändå inte alls som i serien. Det största felet i serien är att kriminaliteten har en så stor roll och är en del av klubben. Även om en klubb har en majoritet av kriminella medlemmar så är det fortfarande inget som klubben har att göra med. Det andra är att de verkar helt sakna vardagligt klubbliv, de besöker aldrig sina vänner, de festar nästan aldrig och de får aldrig besök. En klubb i den storleken skulle haft besök från andra avdelningar hela tiden i verkligheten.

Tjänar pengar, menar du hur jag tjänar pengar eller hur klubben gör det? Jag tjänar pengar genom att arbete för lön hos ett större företag (och har alltid gjort). Klubben tjänar sina pengar genom att medlemmarna betalar medlemsavgift till klubben.
    En vanlig dag är nog precis som en vanlig dag för alla, jag jobbar, kommer hem, umgås med fru och barn, några gånger i veckan tränar jag, några gånger är jag hos klubben och umgås. Som vilken svensson som helst egentligen.
  • samarbete
    Selfish Geene skrev 2012-10-12 17:42:45 följande:
    Vilken MC-klubb är du medlem i?
    Såna detaljer vill jag inte gå in på.  Då kan jag lika gärna skriva ut mitt namn och adress.
  • Selfish Geene
    samarbete skrev 2012-10-12 17:51:10 följande:
    Såna detaljer vill jag inte gå in på.  Då kan jag lika gärna skriva ut mitt namn och adress.
    hur menar du? Är du klubbens enda medlem?

• Anonym (Frun)

Om en man har eventuella problem med mcgänget.

Ger ni på deras fru och barn då?

Svar på tråden Nu är jag trött på okunskapen! Jag tillhör en livsfarlig mc-klubb, fråga mig vad ni vill.