• Anonym

Någon fel på bebis? skriker HELA TIDEN!

Har ett barn sedan tidigare som inte skrek så här. Alla barn är olika men är detta verkligen normalt?

Vår 3 månadersd bebis har skrikit och gnällt konstant sen förlossningen, jag slutade amma pga hon skrek så fruktansvärt och ville äta hela tiden. Var helt knäckt pga skriket så flaska avlastade det hela. Så nu får hon ersättning. Det är inte magen och hon vill inte ha närhet, har testat allt, vagga i vagn, närhet, ny blöja, nyäten, gulla, gosa, värme, bädda om, napp, bifidus, ja ALLT, trots de skriker och gnäller hon! Låter endast som att hon skriker och gnäller "bara för att", för att det ska skrikas och gnällas liksom. Vi har ju provat allt så de går inte att göra mer. Eftersom det inte hjälper att ta upp henne så får hon ligga och skrika och hon kan hålla på i flera timmar ibland. Hon har några få perioder då hon ligger tyst och jollrar men de är inte ofta, 80% är skrik och gnäll, vi tar alltid upp henne då hon slutat skrika och myser med henne men så fort hon börjar gnälla och skrika lägger vi ned henne igen oså får vi hålla på hela dagarna. Känns jättejobbigt då vi nästan aldrig kan slappna av då man har henne skrikandes i bakrunden konstant, vi kan inte ha främmande eller hälsa på någon heller.

Vad gör man, någon som har något tips? bvc har inga svar.

Bitterfittor och "moral"tanter ignoreras givetvis    

• Svar på tråden Någon fel på bebis? skriker HELA TIDEN!
  • The past is now
    darkangel82 skrev 2012-10-13 17:23:43 följande:
    Bitter fitta o moral tant det är jag det Är du dum på riktigt inte fan låter man ett barn ligga o skrika slår du ditt äldre banr? Det är samma sak man slår inte ett barn lika lite som man låter ett spädbarn ligga o skrika. Jo jag vet vad det innebär att ha ett barn som gråter konstant o gå sömnlös mer zomie än människa vad fan spelar det för roll ingen du valde att skaffa barn då får du se till att ta hand om det också!! Mitt barn slutade när vi hittade felet men vi slutade aldrig leta föräns vårt älsklade barn mådde bra.

Har du ens testat att byta ersättning? Kan vara så enkelt att det ska vara mjölkfri ersättnign då barnet kanske inte tål mjölk!! Testat att ge fan i att skylla på en 3 månaders baby o faktiskt ta lite vuxet ansvar!!¨

Sånna som du gör mig seriöst mörkrädd se till att ta hand om ditt stackars barn eller adoptera bort barnet eller skaffa en avlastnings familj för att låta ett så litet barn ligga o skrika o sen "belöna" när det inte skriker genom att kela jag är ledsen att behöva medela att uppfostra en valp är inte samma sak som att uppfostra ett litet spädbarn.

Nähä ta dig i kragen ner till bvc o be om attfå en läkare som skriver ut mjölkfri ersättning om det inte hjälper inom 3 veckor då är det kanske läkar besök för det kan ju vara något invärtes.

Hur som helst är det aldrig ett barn fel om det skriker ett barn kommunicedrar så med oss innan talet det borde du ju veta eftersom du har ett barn sen innan .          
    Usch vilken människa du är. 
  • Anonym

Bär i sjal. Konstant. Oavsett om det skriks eller ej. Håll nära, nära. Gärna hud mot hud. Lägg inte ner, lämna inte "ensam". Lägg inte i kallt vatten, men kanske i lagom varmt. Bär i sjal igen. Skaffa barnvakt (som också bär barnet i sjal) så att ni får sova och står ut.

• The past is now
    pappsen84 skrev 2012-10-13 19:33:43 följande:
    Det tvekar jag på. Det fungerar ju uppenbarligen bäst här, då det även lär barnet lite hyfs. Kroppstemperaturen räddar ändå barnet från att frysa, så detta behöver man inte oroa sig för. Brukar variera temperaturen beroende på hur mycket Odd har skrikit.

Sluta driv nu! Du är fan inte rolig.Ingen normal människa stoppar sitt barn i ett kallt bad! :-O Vaddå lära ett litet barn hyfs! Är du från någon annan planet?
  • Anonym
    pappsen84 skrev 2012-10-13 19:33:43 följande:
    Det tvekar jag på. Det fungerar ju uppenbarligen bäst här, då det även lär barnet lite hyfs. Kroppstemperaturen räddar ändå barnet från att frysa, så detta behöver man inte oroa sig för. Brukar variera temperaturen beroende på hur mycket Odd har skrikit.
    Man kan inte lära bebisar hyfs, de har inte nog utvecklad hjärna för att fatta sånt. Detta kan endast ses som barnmisshandel.
  • pappsen84

Jo, man lär bebisar att reagera på impuls, precis som med hundar. Detta gör att de aldrig mer kommer skrika. Någon som har källa på att det betraktas som barnmisshandel av soc?

• SamsonS

Ts, min dotter gnällde/skrek och var aldrig nöjd större delen av dygnet från hon var en v gammal. Jag ammade och slutade med ALLA mjölkprodukter, det hjälpte oss jättemycket!! Hon var fortfarande små gnällig till och från men det blev åtminstone bättre. Efter ett par månader släppte det och sen dess har hon varit världens gladaste unge! Snälla, prata med BVC om att testa mjölkfri ersättning, både för er och ert barns skull!!

• EnAnka
    pappsen84 skrev 2012-10-13 19:41:16 följande:
    Jo, man lär bebisar att reagera på impuls, precis som med hundar. Detta gör att de aldrig mer kommer skrika. Någon som har källa på att det betraktas som barnmisshandel av soc?
    Ring till ditt socialkontor och säg vem det är och att du gör så för att lära barnet att aldrig skrika mer och se om de har några åsikter om det. Har svårt att se att de skulle ha en samlad lista på vad som är/inte är barnmisshandel men om du är trygg i att du har gjort rätt så borde det ju inte vara något som hindrar dig från att ringa och fråga.
  • cruz

Ts när jag läser dina inlägg får jag känslan att du har svårt att tycka om ditt barn, att skriket förstör så mycket att du inte riktigt kan älska barnet? Jag kan ju absolut ha misstolkat , du skriver ju inte rakt ut att så är fallet. Är det så du känner? Du är till och med arg på bebisen? Jag hade sökt hjälp direkt om jag var i din sits. Jag skulle bli galen av att inte kunna trösta mitt barn. Först och främst måste man utreda om det är  något medicinskt fel.

• pappsen84

Skulle helst inte vilja ringa dit och fråga, man vet aldrig vad de kan ha för sig! Huvudsaken är att det funkar bra, men kom ihåg att inte använda varmt/ljummet vatten, då skriver bebisen bara mer!

• HäckHäxan
    pappsen84 skrev 2012-10-13 19:22:27 följande:
    När min son Odd var liten fungerade det att lägga honom en stund i kallt vatten i badkaret. Efter tio minuter i vattnet var han lugnet själv. Temperaturen i vattnet ska vara ca 5 grader.

Med Vänliga Hälsningar
    Jonas. 
    5 grader

fy fan
    Platt mage, platt tv, platt allt!
Svar på tråden Någon fel på bebis? skriker HELA TIDEN!