• Anonym

Någon fel på bebis? skriker HELA TIDEN!

Har ett barn sedan tidigare som inte skrek så här. Alla barn är olika men är detta verkligen normalt?

Vår 3 månadersd bebis har skrikit och gnällt konstant sen förlossningen, jag slutade amma pga hon skrek så fruktansvärt och ville äta hela tiden. Var helt knäckt pga skriket så flaska avlastade det hela. Så nu får hon ersättning. Det är inte magen och hon vill inte ha närhet, har testat allt, vagga i vagn, närhet, ny blöja, nyäten, gulla, gosa, värme, bädda om, napp, bifidus, ja ALLT, trots de skriker och gnäller hon! Låter endast som att hon skriker och gnäller "bara för att", för att det ska skrikas och gnällas liksom. Vi har ju provat allt så de går inte att göra mer. Eftersom det inte hjälper att ta upp henne så får hon ligga och skrika och hon kan hålla på i flera timmar ibland. Hon har några få perioder då hon ligger tyst och jollrar men de är inte ofta, 80% är skrik och gnäll, vi tar alltid upp henne då hon slutat skrika och myser med henne men så fort hon börjar gnälla och skrika lägger vi ned henne igen oså får vi hålla på hela dagarna. Känns jättejobbigt då vi nästan aldrig kan slappna av då man har henne skrikandes i bakrunden konstant, vi kan inte ha främmande eller hälsa på någon heller.

Vad gör man, någon som har något tips? bvc har inga svar.

Bitterfittor och "moral"tanter ignoreras givetvis    

• Svar på tråden Någon fel på bebis? skriker HELA TIDEN!
  • Anonym

Vart lär man sig babymassage?

• Marren38

Läste mer noggrant nu. Ni tar upp henne när hon är tyst och lägger ned henne när hon skriker. Gud hjälpe detta arma barn. KATASTROF.

Jag hjälper dig gärna med ett annat förhållningssätt om du är genuint intresserad. Inboxa mig i så fall. 

• pippilirum
    Anonym skrev 2012-10-12 19:56:37 följande:

Vart lär man sig babymassage?

Finns på 1177:s hemsida tror jag. Googla!
  • niky40
    pippilirum skrev 2012-10-12 19:56:09 följande:
    Hur vet du det så säkert? Jag tycker verkligen det är på tiden att ni kontaktar en läkare!

Håller med!
  • Anonym
    pippilirum skrev 2012-10-12 19:57:27 följande:
    Finns på 1177:s hemsida tror jag. Googla!

Tack ska kolla där.
  • Marren38
    betula skrev 2012-10-12 19:40:06 följande:
    Bärsele/sjal och öronproppar. Att lämna en ledsen bebis ensam i sängen är inte att rekommendera. Rent kroppsligt/känslomässigt för en så liten innebär ensamliggande = dödsångest då en så liten bebis aldrig hade klarat sig i den miljön där människan utvecklades.
    Jättebra!
  • Gabuski

Irriterad på en 3 månaders? Tror du hon skriker/gnäller för att jävlas med dig? Jag vet av egen erfarenhet att det är jäkligt jobbigt med skrikbebisar, men jag vet också att de skriker av en orsak. Någonting är fel och det är er uppgift som föräldrar att ta reda på vad felet är.

Det ni gör genom att strunta i henne är att skada henne. Ni skadar anknytning och lär henne att hennes behov inte betyder ett skit.

Ta upp henne, vagga henne, skaffa avlastning, testa mjölkfri ersättning, skaffa hörselkåpor, men låt henne inte ligga och skrika sig tyst.

Och du behöver hjälp för att ta till dig henne. Prata med BVC, be om en psykolog, skaffa hjälp!

• Anonym

niky40 skrev 2012-10-12 19:57:43 följande:

Håller med!
    Har en tid på tisdag hos bvc så ska vi förhoppningsvis få träffa en läkare med.
  • pippilirum
    Anonym skrev 2012-10-12 20:00:45 följande:
    Har en tid på tisdag hos bvc så ska vi förhoppningsvis få träffa en läkare med.
    Så bra! Kanske kan du också be att få komma och prata med någon eftersom du inte riktigt kan knyta an till ditt barn. Jag vet att det fruktansvärt när ens barn bara skriker och skriker, men det är ditt barn. Ditt ansvar. Du måste ge henne trygghet och närhet!!
  • Barbamamah

För det första finns det alltid en anledning till att bebisar skriker och det är ert jobb att komma på anledningen. För det andra är ni oansvariga föräldrar som låter ert barn skrika ensam. Om ni inte kan komma på vad anledningen till skriket är är det ert ansvar att ändå finnas till och trösta barnet när denne mår dåligt (vilket man gör om man gråter och skriker).

Svar på tråden Någon fel på bebis? skriker HELA TIDEN!