• Anonym (Helen)

Nattliga svettningar efter graviditet

Jag födde en liten tjej för 5 ½ månad sedan. Jag ammade henne i ca 2 månader, och har sedan hon föddes svettats nått fruktansvärt på nätterna. Det är helt blött i sängen. OK när man ammar är det mycket med hormoner och allt så då kan jag förstå att man svettas. Men nu ca 3,5 månad senare svettas jag fortfarande. 

Jag hade likadant med min första dotter men inte alls så länge efter att jag slutat amma.

Någon som vet vad detta beror på ? Eller som haft likadant, och i så fall hur länge ?
    För att slippa byta lakan varje dag så sover jag i sambons t-shirts men jag får ju byta i alla fall 1 gång varje natt, drygt som fan... 

• Svar på tråden Nattliga svettningar efter graviditet
  • Anonym (varm)

Jag har samma problem men tyvärr inget svar. Hoppas någon annan kan förklara det. Värst är det när min bebis gråter, då blir jag hysteriskt svettig direkt.

• Helen 1984

Så jäkla märkligt att det bara är på nätterna med... Dagtid svettas jag inte.

Va och satte in en spiral i tisdags och frågade barnmorskan då, men hon hade ingen aning...

• magplask

Jag svettades också som bara den! Men jag vet inte hur lång tid det tog innan det försvann men jag tror det var runt 2 mån efter sonen föddes. Trodde det berodde på att hormonerna "gick ur" kroppen men jag vet inte?

• sofie88

En till Svettis här:D ingen aning varför det händer men 90% av mina väninnor som fött upplever samma sak, skumt! När jag ammade, eller pojken bara gnydde svettades jag floder. Det är nog en hormonell reaktion , men en jobbig sådan....

• Helen 1984

Ja att det är hormonerna är det ingen tvekan om, det märkliga är att vid 2 tillfällen när jag lämnat bort över natten så har jag inte svettats. Så jävla märkligt att kroppen känner av det när jag inte ens ammar... Frågan är hur länge det kan hålla på...

Svar på tråden Nattliga svettningar efter graviditet