• Anonym (undrar)

Ni gravida trots skydd - vilket p-medel hade ni?

Detta är en fråga till er tjejer/kvinnor som blivit gravida TROTS att ni skyddat er med diverse p-medel. 

1. Vilket p-medel var det ni hade ?

2. Blev ni gravida för ni slarvade med användningen av p-medlet, eller för att p-medlet var bristfälligt på annat sätt ? 

3. Hur märkte ni att ni blivit gravida trots skyddet ?

Tack för era svar! {#emotions_dlg.flower}          

• Svar på tråden Ni gravida trots skydd - vilket p-medel hade ni?
  • Binary
    Anonym (undrar) skrev 2012-10-13 00:58:04 följande:
    Detta är en fråga till er tjejer/kvinnor som blivit gravida TROTS att ni skyddat er med diverse p-medel. 

2. Blev ni gravida för ni slarvade med användningen av p-medlet, eller för att p-medlet var bristfälligt på annat sätt ? 

Tack för era svar! {#emotions_dlg.flower}          
    Första gången: Reguljära P-piller
    Inget slarv, allt skött enligt instruktioner.. fortfarande ett plus.
    3. damen min fick klassiska spänningar i kroppen och sedan avsaknad av mens.

Andra gången: Minipiller.
    Samma som ovan
    Samma som ovan 
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym (undrar)
    Binary skrev 2012-10-13 01:33:58 följande:
    Första gången: Reguljära P-piller
    Inget slarv, allt skött enligt instruktioner.. fortfarande ett plus.
    3. damen min fick klassiska spänningar i kroppen och sedan avsaknad av mens.

Andra gången: Minipiller.
    Samma som ovan
    Samma som ovan 
    Woah, förvånande att p-piller bara kan sluta funka sådär! Har alltid känts som om hormoner är "säkrare"...
  • Nevermore

Kondomer. RSFUs "Naked", för att vara exakt. (Är allergisk mot latex.)

Den måste ha gått sönder på något djävla vänster.

Min mens var sen, men eftersom detta inte är så ovanligt för mig ignorerade jag det. Den har varit oregelbunden i över ett år så jag tänkte att den kommer väl.
    Sedan kom en massa andra symptom (Halsbränna från helvetet, ömma tuttar, hyperkänslig näsa m.m.) och då testade jag mig bara för att slippa tänka mer på det, och se på fan, jag var gravid i 7:e veckan!

• Anonym (undrar)

Hoppas på fler svar! Blir förvånad som sagt över att allt jag sett som "säkert" kan leda till graviditet ändå.
    Gjorde denna tråd för att mitt eget preventivmedel verkar ha fungerat dåligt någon/några gånger och jag nu fruktar graviditet... 

• Morriiss

Minipiller som intogs samma tid varje dag

Sen har jag även tappat en hormonspiral utan att märka det... Lyckligtvis blev jag inte med barn under den oskyddade tiden ( hur lång den va är jag inte säker på )

Jag har 3 barn o är väldigt nöjd med det.

Gjorde en hysterektomi för att slippa oönskade graviditeter i fortsättningen

• peppis1
    P-piller Yasmine

Glömde 1 enda litet piller, annars var dom tagna som dom skulle.

Fick en nidblödning o fattade ganska snabbt hur de stod till, just pga av de, fick också en rejäl mensvärk men ingen mens vilket gjorde saken ganska glasklar för min del

• Nyfiken gul
    inget p-medel är 100% säkert, tror man det är man bra naiv 

Mitt första  barn är ett p-pillerbarn , tagit pillren enligt konstens alla regler och inte varit sjuk. 

Svimmade i duschen en dag och var överkänslig mot lukter och viss mat, efter att dåvarande sambon fick iväg mig till doktorn så konstaterades det att jag var gravid i vecka 11

Andra barnet blev till med avbrutet samlag, första sexet med ny partner och båda var nervösa och fumliga och det var inget vidare sex och han drog sig ur och allt kom på min mage . Men gravid blev jag ändå..   Mådde illa lagom tills jag skulle haft min mens och testade mig och jodå jag var gravid...  

Tredje graviditeten då blev jag gravid trots kopparspiral, ett ultraljud hos barnmorskan avslöjade att den satt exakt enligt regelboken och allt såg fint och bra ut men gravid var jag ändå....  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (undrar)

Nej jag håller med om att inget preventivmedel är helt felfritt - men man har ju alltid fått höra att kondom eller hormonella p-medel är bland de "säkraste" p-medlen. Jag vet att många t.ex. tycker att mitt preventivmedel (femcap pessar) skyddar sjukt mkt sämre än alla andra p-medel, vilket inte verkar vara helt sant med tanke på era kommentarer!

• Anonym (osäkra medel)
    Anonym (undrar) skrev 2012-10-13 21:00:02 följande:
    Nej jag håller med om att inget preventivmedel är helt felfritt - men man har ju alltid fått höra att kondom eller hormonella p-medel är bland de "säkraste" p-medlen. Jag vet att många t.ex. tycker att mitt preventivmedel (femcap pessar) skyddar sjukt mkt sämre än alla andra p-medel, vilket inte verkar vara helt sant med tanke på era kommentarer!
    Kondom är så vitt jag vet ett av de absolut osäkraste preventivmedel som finns, just för att många inte använder dem på rätt sätt. Helt rätt använda är de däremot väldigt säkra! Problemet är bara att många väljer fel storlek, inte kan rulla på dem på rätt sätt, och är dåliga på att ta av dem utan att "spilla" eller göra nåt annat misstag.

Jag har själv blivit gravid på p-piller. Två gånger dessutom. Första gången blev det abort (var väldigt ung då), andra gången blev det barn, mitt äldsta. Mitt yngsta barn kom till på första försöket också så kanske jag har väldigt lätt för att bli gravid?!

Som svar på dina frågor:
    1. P-piller (Follimin)
    2. Intogs exakt samma tid varje dag, var inte sjuk och åt inte antibiotika, så nåt annat måste ha trasslat. Men bm ville inte riktigt tro på att jag gjort rätt... de vill sällan det om man äter p-piller, för de är ju sååå säkra. Själv misstänker jag att man mörkar hur många som faktiskt blir gravida trots p-pilleranvändning och att det därför är fel i statistiken.
    3. Första gången jag blev gravid fick jag liksom mindre och mindre mens för varje månad som gick, så jag blev rätt misstänksam till slut och testade, visade sig att jag var i v 12! Andra gången tyckte jag det kändes skitkonstigt att rida (tränade då dressyr på relativt hög nivå), och att det liksom inte riktigt gick att använda magen o sitsen som jag brukade. Dessutom mådde jag extremt illa av lukter som jag i vanliga fall inte heller var särskilt förtjust i, så jag fick för mig att jag nog borde göra ett gravtest trots att jag hade mens som vanligt, och visst var det positivt! Den  gången fick jag reda på det i v 8. "Mensen" försvann när jag slutade äta p-piller den gången.
Svar på tråden Ni gravida trots skydd - vilket p-medel hade ni?