• Anonym

Han vägra sluta röka inomhus

I 18 år har jag lidit av hans rökning. Han sitter i sitt rum och röker varje dag. Nu har jag fullständig tappat tålamodet. Hotade med att sticka en kniv i honom om han röker en gång till inomhus. När han ser mej i vardagsrummet går han ut på balkongen och röker, men så fort jag har gått in i mitt rum, röker han i sitt rum. Jag vaknar av rökstanken och den slår emot mej så fort jag öppnar dörren till hallen. För 12 år sen fick jag dubbelsidig lunginflammation och hjärtsäckinflamation, fick stränga order att inte vistas i rökig miljö, sa då att min man röker, läkaren sa personligen åt honom att sluta röka. Det har han fullkomligt glömt bort. Gör han det av jäkelskap eller vad?? Är så in i helvetettrött på all rök. Vill han ha skillsmässa då gärna för mig.

• Svar på tråden Han vägra sluta röka inomhus
  • fjonkelina

Jag är själv rökare men skulle aldrig drömma om att röka inne. Det var många år sedan folk gjorde det som en vana. Varför respekterar han inte din önskan om rökfritt inne? Har ni ngn balkong eller uteplats som han kan sitta på istället? Just rökning är otroligt elakt att utsätta ngn annan för,speciellt på det sättet hemma. Då sitter allt i väggarna och man kommer inte undan.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.......................................
  • sextiotalist

Jag har inte rökt inomhus sedan jag träffade min sambo. För mig är det självklart att inte röka inomhus (nej, jag röker inte i busskurar heller)

• Anonym

Väggarna i hans rum är klibbiga av nikotin. Dörrarna gula. Är tvungenatt köpa ny strykbräda eftersom han lämnade den i sitt rum utan jag märkte det. Vi har balkong inglasad så han kan sitta där men det gör han endast då jag är vaken.

• Anonym

eftersom jag är så helt emot allt vad rök heter så hade det aldrig gått här. jag skulle aldrig kunna bo med nån som röker över huvud taget.
    Jag förstår dig fullkomligt!
    Är det inte ganska respektlöst av honom att fortsätta, trots att du så tydligt talat om att du inte vill ha röklukten inne? Hur jobbigt är det att gå ut egentligen

• Meddelande borttaget
  • Queenie70

Är han psykiskt sjuk?

• Anonym (shapelle)
    Anonym skrev 2012-10-13 08:37:25 följande:
    Gör han det av jäkelskap eller vad?? Är så in i helvetettrött på all rök. Vill han ha skillsmässa då gärna för mig.

fattar inte varför du gått med på hans inomhusrökande så länge. varför vänta på att han ska ta ut skilsmässa - DU själv kan ju faktiskt göra det om du nu är så trött på hans rökande. låter inte som han har några planer på att sluta röka för DIN skull... varför slösa bort ditt liv på att stanna hos en sån man. ofattbart.
  • lindalinaa

Är ni sambos fast ni har separata sovrum? Då skulle ju jag iaf redan av den anledningen flytta... Min pojkvän rökte inne när ja träffade honom men han fick bums ändra på det, annars hade ja inte orkat fortsätta träffa honom, gillar dock inte att han gör det öht men så länge han håller sig ute!
    Han måste ju respektera dig och att du blir sjuk av hans rökande, bryr han sig inte om det?!

• Anonym
    Anonym (shapelle) skrev 2012-10-13 09:20:06 följande:

fattar inte varför du gått med på hans inomhusrökande så länge. varför vänta på att han ska ta ut skilsmässa - DU själv kan ju faktiskt göra det om du nu är så trött på hans rökande. låter inte som han har några planer på att sluta röka för DIN skull... varför slösa bort ditt liv på att stanna hos en sån man. ofattbart.
Svar på tråden Han vägra sluta röka inomhus