• Anonym (TS)

Buggad telefon?

Mitt galet svartsjuka ex har lagt in saker i min telefon så att han vet vart jag är mm. Det knäppa är nu att jag känner mig lite paranoid, min mobil beter sig konstigt och när jag ringer står det "Vis vidarekoppling sker". Är det normalt?

Det händer massor med annat konstigt som jag inte orkar skriva ner. Men ett exempel är att alla bultar på min bils däck var uppskruvade under natten när jag skulle till jobbet. Så hela bilen svajjade när jag körde.

Blir galen av alla knäppa saker som sker. Jag är helt frisk psykiskt men detta bryter ner mig och jag blir fan rädd att folk ska tro jag är knäpp och paranoid...

• Svar på tråden Buggad telefon?
  • Anonym

Lämna in telefonen och be att få den rensad?

• Anonym (TS)

Men brukar det stå "Viss vidarekoppling sker" när man ringer upp någon? Är det normalt. Det är en gammal mobil och ingen smartphone

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-10-13 14:48:08 följande:
    Men brukar det stå "Viss vidarekoppling sker" när man ringer upp någon? Är det normalt. Det är en gammal mobil och ingen smartphone

Köp en ny mobil om du är osäker. Har den du ringt begärt vidarekoppling (ex från hemtelefon till mobil) så står det på telefonen ja.
  • Frontline

Gör en total återställning av telefonen och sen polisanmäler du han...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (TS)

Nej jag har inte begärt det och detta står varje gång jag ringer till alla jag ringer... Har nyligen bytt till denna för att min förra skrapade, bytte språk av sig själv hela tiden och levde sitt eget liv... Lämnade in den gammla och killen i butiken hade aldrig sett ett sådant problem tidigare.

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-10-13 14:58:27 följande:
    Nej jag har inte begärt det och detta står varje gång jag ringer till alla jag ringer... Har nyligen bytt till denna för att min förra skrapade, bytte språk av sig själv hela tiden och levde sitt eget liv... Lämnade in den gammla och killen i butiken hade aldrig sett ett sådant problem tidigare.

Har ditt ex kunnat komma åt din nya telefon då?
  • Billig trevnad

Ja, verkligen. Byt telefon!
    Och polisanmäl händelsen med bilen. Dokumentera allt som händer och polisanmäl. Grejerna han har gjort med telefonen borde du också kunna polisanmäla.

• Anonym (TS)
    Billig trevnad skrev 2012-10-13 15:02:00 följande:
    Ja, verkligen. Byt telefon!

Och polisanmäl händelsen med bilen. Dokumentera allt som händer och polisanmäl. Grejerna han har gjort med telefonen borde du också kunna polisanmäla.

Givetvis ska jag polisanmäla håller på att samla allt material datum och allt för att gå dit. Så "Viss vidarekoppling sker" kan betyda att telefonen är buggad?

Ja jag har haft mobilen hemma flera gånger då jag varit ute. Min granne berättade att han sett en man som gått ut från min lägenhet en gång när jag ej var hemma. Har inte haft någon man hemma... Inga hantverkare heller... Ibland står fönser öppna fast jag är säker på att jag stängt dem. Men jag börjar tvivla på om jag håller på att bli galen ibland.
  • Billig trevnad
    Anonym (TS) skrev 2012-10-13 15:08:43 följande:

Givetvis ska jag polisanmäla håller på att samla allt material datum och allt för att gå dit. Så "Viss vidarekoppling sker" kan betyda att telefonen är buggad?

Ja jag har haft mobilen hemma flera gånger då jag varit ute. Min granne berättade att han sett en man som gått ut från min lägenhet en gång när jag ej var hemma. Har inte haft någon man hemma... Inga hantverkare heller... Ibland står fönser öppna fast jag är säker på att jag stängt dem. Men jag börjar tvivla på om jag håller på att bli galen ibland.
    Men fy!!
    Byt lås så snart du kan! Och håll fönster stängda!

Vilket kräk till ex du har. Han verkar ju inte klok.
Svar på tråden Buggad telefon?