Kan man älska/ha känslor för 2 personer samtidigt?
Jag känner mig så förvirrad. Jag är i ett förhållande med en underbar man sedan 12 år tillbaka. Vi är gifta sedan 4 år och har två barn, 7 och 3. Vi lever "den svenska drömmen" med allt som ingår. Allt hade varit perfekt, om inte det fanns en man ur mitt förflutna som nu och då dyker upp som gubben i lådan och påminner mig om sin existens. Ett ex som jag hade en enormt passionerad relation med under en period i mitt liv. Varje gång jag träffar/pratar med honom stannar mitt hjärta och jag mår ömsom fantastiskt och ömsom skit. Fantastiskt för hur han får mig må med ett samtal och skit för att jag känner att jag ljuger för min man. Jag vill att mitt ex försvinner ur mitt liv men om vi inte talats vid eller sprungit på varandra (han jobbar i samma kommun som mig med samma sak som jag gör fast på en annan enhet) på ett halvår får jag som inre klåda i hela kroppen. Precis som jag är han gift och har två barn. Så till min fråga, tror du man kan ha känslor för två personer och går det att leva med det? Eller är det bara hjärnspöken som jag har svårt att utrota?