Inlägg från: Anonym (Utan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Utan)

Husfridsknull?

Röstade hemskt eftersom jag just nu är den utan lust! Fick barn för 9 månader sen, min man är inte särskilt delaktig, ger mig inte så mkt psykisk tillfredsställelse och är ganska plump i sina uttryck ang sexlivet... Han får det att framstå som vi aldrig ligger fast vi gör det minst en gång i veckan, hotar med skilsmässa osv om det inte bättras...han verkar tro att det tänder mig eller nåt...

Nu får han husfridsknull 2-3 ggr till i veckan då han knappt bryr sig om att få mig våt eller att göra det skönt för mig :( jag fick sy 4 ytte pytte stygn men dom svider när de e för torrt.

Jag har 10 kg kvar sen förlossningen att gå ner och jag känner mig allt annat än sexig! Ammar fortfarande motvilligt och har stora fladdriga bröst och sömnen är ett fenomen jag knappt minns...(han har inte gått upp en endaste morgon sen hon föddes) men sex måste han ju få...suck!

• Anonym (Utan)

Han är inte egoistisk, bara tanklös! Han fattar inte hur trött jag är eller varför eftersom inte han är det (jag är ju hemma och han jobbar) men jag är oftast uppe innan honom även vardagar.

Att jag inte har lust beror på att när det väl finns tid är klockan mkt och jag vill hellre sova. En Snabbis visst men han brukar dra ut på det för han vill att jag oxå ska komma (tar lång tid när man räknar sömntimmar som går åt) jag har gärna sex 1-2 ggr i veckan men inte sent på natten! Han nöjer sig inte med nån gång i veckan heller tyvärr!

Han vet självklart inte att jag helst slipper! Förutom att han tjatar om sex när det gått några dagar och att han har tummen mitt i handen när det gäller vår dotter så är han en underbar man!

• Anonym (Utan)

Eftersom allt inte handlar om sex och det händer ( tro det eller ej) en hel del bra saker emellan sextjaffset!

Innan dottern föddes hade vi sex nästan varje dag så jag förstår om han tycker det är trist, önskar bara att han kunde förstå varför och avbelasta mig istället för att slänga ur sig att han är orolig för äktenskapet om inte sexlivet bättras. Det är aldrig han som tar initiativ heller så han har aldrig blivit nekad, bara jag som slutat ta första steget!

Det lät som han är ett svin men nej, han är bortsett från från son oförmåga att tänka utanför lådan en fantastisk man! Han älskar sin dotter och är jättebra med henne, bara att jag får ta de "tråkiga" bitarna

• Anonym (Utan)
    Anonym (Mr Perfect) skrev 2012-10-15 09:34:15 följande:
    Det är 'lustigt' hur man kan klaga på låg sexfrekvens om man inte ens tar initiativet själv...

Vad menade du med "han har tummen mitt i handen när det gäller vår dotter" i ditt förra inlägg ovanför förresten? Känns som det går stick i stäv med det jag citerar ovan. Eller är det två olika döttrar?

Tex den enda gång han gått upp på morgonen för jag skulle få sova...han kom tillbaka efter 20 min och kliade sig i skallen och frågade om hon typ skulle äta eller nåt...jag gick upp ist!
  • Anonym (Utan)
    Gung Ho skrev 2012-10-15 23:53:14 följande:
    Så han är bra 'med' dottern (dvs älskar henne och står henne nära), men inte att göra 'sin del' av arbetet med henne?

Precis, typ de leker och busar och skrattar men så fort hon blir gnällig blir hon min så att säga...

Att det blivit så beror nog mkt på att jag tagit den rollen från början (hon hade kolik och jag ammade en gång i timmen så han kunde aldrig flika in) jag har gått och tränat några ggr och han har varit själv med henne och det går hur bra som helst! Nu är hon kinkig med maten och BVC sa att jag skulle gå hemifrån och han mata men han ger upp direkt. Natta henne kommer inte på fråga eftersom hon somnar vid bröstet (hade varit kul med en ny rutin) men han tar alla blöjor när han kommit hem och han är väldigt engagerad i henne annars.

Han ger mig mycket som man kanske glömmer när tjafset om sex uppstår. Tex sa han att äktenskapet är slentrian för vi aldrig hittar på ngt (han är alltid för trött efter jobbet och på helgerna har vi åkt till landet) det kom fram att det han egentligen menade var att vi aldrig har sex. Jag sa då som det var, att jag saknar romantiken och jag fungerar inte sexuellt utan den emotionella biten. Det var typiskt kvinnor sa han, att man ska fjäska med blommor och bli belönad... Jag förklarade att det räcker med en klapp på kinden, en kram som inte yrkar på sex osv. Jag frågade om han älskar mig och vill leva med mig, svaret blev självklart. Då sa jag att det är det jag måste känna för det är skillnad på att vara kär och vara kåt, vi är i en svacka (småbarnsperioden?) och jag behöver ditt stöd, inte din kuk! Nu har vi inte haft sex på en vecka trots att jag tagit initiativ :/ han är delaktig mer och väldigt ömsint men nekar till sex...har jag pajat nåt nu? :/ jag älskar honom ju och vill ha sex men kanske inte varje dag... Skulle ha mycket mer ork om han hjälpte mig med vardagssysslor (kan tillägga att han är deprimerad pga sitt jobb men han är nog inte helt medveten om hur en depression uttrycker sig)
  • Anonym (Utan)

Han tjatar sig inte till sex utan tar upp ämnet när det gått lång tid vilket gör att jag känner mig pressad! Han skulle aldrig vilja om jag inte ville. Däremot har jag räknat dagarna och som nån skrev innan bjudit till om det har känts ok även om jag hellre sover om det har gått ett par dagar för att undvika diskussionen senare. Att han skippar förspelet är nog för att jag har gjort det förr just för att en Snabbis ska gå snabbt! Men nu efter förlossningen behövs det där glidet :/ äh det är jag som är för pryd för att våga prata om det, det är inte så illa som det kanske lät...

• Anonym (Utan)
    Anonym (Your Mistress) skrev 2012-10-18 21:32:21 följande:
    Oftast låter det ju värre när man skriver än vad man kanske känner.

Samtidigt som man ibland inser hur illa saker är när man skriver ner dom som man inte tänkt på innan,.

Hoppas att du är lycklig iaf!!

Se till att han tar sitt ansvar. 

Ja jag läste igenom mina första inlägg och insåg att det lät förjävligt :/

Han avgudar sin dotter och gör allt för henne men är morgontrött och har sin ursäkt i att han jobbar och jag är hemma, jag köper det 3 månader till då börjar jag plugga igen och då blir det annorlunda vare sig han vill eller inte!

Hade önskat att han tog initiativ ibland, hade varit kul att bli förförd ;) men det största problemet ligger nog i mitt självförtroende tyvärr.

I det stora hela är jag lycklig, jag har en man som älskar mig men som uttrycker sig konstigt ibland. Jag har världens vackraste dotter och jag tar gladeligen hand om henne och gör allt då det innebär mer tid och mys :)

Har inte haft sex mot min vilja utan mer att jag känt att det varit dags men inte varit engagerad då tankarna legat på hur många timmar jag får sova, om hon kommer vakna, om mina bröst ser hemska ut, om magen dallrar, om finnen på arslet syns osv osv. Idag nöp han mig i rumpan och kallade mig sexig helt utan att förvänta sig sex, det är de små sakerna jag saknar... Igår hade vi sex och jag undrar om det kanske går hand i hand?! Man måste ju ge för att få, om han behöver fysiskt för att ge psykiskt eller nåt... I vilket fall som helst så har vi haft en bra vecka och fortsätter det så är det möjligt att lusten kommer tillbaka snart :)
Svar på tråden Husfridsknull?