Inlägg från: Anonym (hell no) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hell no)

Husfridsknull?

Aldrig i livet att jag skulle ha sex eller utföra sexuella handlingar om jag inte vill, bara för att hålla partnern på gott humör. Aldrig skulle jag vilja att min partner "ställde upp" för att jag är sugen. 

Skapas det  gnissel i relationen (grinigt och tjurigt uppträdande) för att partnern inte får sex när denne vill, är det inte en partner för mig. Då är det slut. 

• Anonym (hell no)

P30 - är kontentan av din text att du är för husfridsknull? 

Att kvinnor kan våldta män väcker en del funderingar. Kanske om kvinnan drogar, binder fast och stimulerar fram en erektion. Knivhot? Håller erektionen verkligen under stark rädsla?  

Har en erektion framkallats av whatever reason, kan mannen fysiskt (då de oftast är starkare) fösa bort kvinnan om hon försöker ha sex med honom. Du menar väl ändå inte att erektionen dödar den initiala oviljan och mannen är ett hjälplöst offer under sin penis? 

• Anonym (hell no)
    Karl71 skrev 2012-11-13 17:39:35 följande:
    För den med normal libido blir det ju lite samma sak som att säga - Nästa månad tror jag att jag skippar att äta. 
    Normal libido? Det spänner ju över ett mycket stort intervall. ...eller är "normalt" 3 gånger i veckan kanske? Är man onormal annars? 

Liknelsen med mat  haltar, för den kan man inte vara utan. Du dör av svält. Du dör inte av att vara utan sex. 
  • Anonym (hell no)
    Karl71 skrev 2012-11-13 17:59:15 följande:
    Visst - inga krav på kvinnan.  Bara på mig.  Ni systrar håller ihop

Ursäkta om jag låter gnällig men det känns som om många anser det är mig det är fel på som vill vara intim med den jag älskar och gett 20 år av mitt liv till och att jag liksom får hundhuvudet för att min fru kopplat bort tanken att ha sex efter det att hon nått sina mål med relationen...

Men ok, jag är fortfarande med på vägen.   Innan jag går med på hela idén måste jag bara hitta något lämpligt projekt att gräva ner mig i.    Kanske en ny altan eller helrenovering av vårt badrum?  ...

Kommentar:   "Hell no" är helt klart en kvinna som saknar sexdrift...

- Visst.    I min ringa mening är hög libido någon som jagar sex dagligen.   Att längta efter sin partners närhet 1-2 ggr i veckan kan jag inte se som någon nymfo precis men det kanske jag är i dina ögon?

...menar att normalspannet generellt sett är väldigt brett. Tex någon gång i kvartalet till någon gång varje dag. ...sedan har varje individ sin egen tolkning av vad normalt är just för den. 

• Anonym (hell no)

Klart man som kvinna blir hämmad och skrämd av sex, när vissa män ser kvinnans kropp som en slit och slängvara de kan göra vad de vill med. 

Jag har blivit våldtagen, utsatt för flera våldtäktsförsök och övergrepp, råkat ut för otaliga ovälkomna tafsningar, blivit sexuellt trakasserat  många, många gånger, blivit anklagad för frigiditet och blivit snackad skit om för att man inte "släppt till". Blivit snackad skit om för att man gått med på sex. Blivit tjatad på om sex och fått sur och grinig partner tillbaka om man inte velat. 

Klart att sådana här saker sätter spår hos kvinnor. När män lär sig respektera kvinnor, kanske de skadade vågar bejaka sin sexualitet mera. Sedan är det ju så att en del människor har lägre lust och ser inte livet rasa för att man inte får knulla 3,2 gånger per vecka. 

Lever som singel och det är underbart att slippa sex. Det är så enkelt att vara utan. Lite onani då och då räcker gott. Kanske väcks min lust om jag träffar en man som respekterar mig och min kropp. En jämlike, en person jag blir himlastormande kär i.  ...som är så stark i sig själv och litar på vår kärlek, att han inte rasar, eller beter sig som en grinig unge, är otrogen, om det under en period, säg ett par månader, bara blivit ett samlag. 

• Anonym (hell no)
    Karl71 skrev 2012-12-06 17:27:11 följande:
    Du bekräftar min tankegång att många husfridsknulls-levererare har traumatiska händelser i sitt bagage och har fått en dålig start v.g. sexlivet.  Har man sedan varit ihop med en eller flera män som inte fattar det där med förspel och saknar tålamod generellt sett försvårar det sitautionen.   Det JAG ogillar med husfridsknullet i mitt förhållande är ju att det för mig som (över?)känslig man upplevs lite som en form av våldtäkt.   Jag vill ju inte tvinga mig på min fru utan att det ska vara ett gemensamt "beslut" att ha sex.

Tror som sagt att det tar ett enormt arbete att tillsammans arbeta bort negativa associationer någon i förhållandet fått till sex.   Viljan måste finnas på båda sidor och ett STORT mått tålamod från/av den som måste "vänta in" sin asexuella partners lusta.  Ett visst mått av envishet att bryta negativa tankemönster från den utsatta behövs givetvis också.

Frågan är svår.  Ledsen att höra att du varit igenom så mycket tråkigheter...

/K 
    Tack.

I en omröstning här på FL om sexuella övergrepp, blev det en rungande majoritet som svarade ja på frågan. ...så jag är ingalunda unik tyvärr... 
Svar på tråden Husfridsknull?