• Anonym

Husfridsknull?

Anonym skrev 2012-10-15 15:21:55 följande:
    Jodå, det gör det. Be nån lite smartare i din närhet förklara så kanske du begriper sambandet.. ;)
    Ledtråd: Det handlar om att sätta någon annans behov före sina egna, samt att göra något för någon man älskar.

De få gånger det har hänt (väldigt sällan) att hon har gett mig njutning utan att egentligen själv vara sugen har hon gjort det gärna och njutit av närheten även om hon kanske inte var kåt. Det har då inte handlat om samlag utan smekningar, i sällsynta fall oralt (om det kändes rätt för henne). Det har inte handlat om tjat eller tvång (varken uttalat eller underförstått) och båda har upplevt det som en mysig stund. Inte så stor skillnad mot att man ibland masserar den andra för att man har nån stel muskel/rygg eller så..

Detta skulle aldrig hända om vår relation varit som en del beskriver den ovan; dvs. att mannen (i de fallen) är ett egoistiskt svin utan empati, omtanke eller någon som helst känsla för sin kvinnas behov.

Men jag tycker det är viktigt att inte heller upphöja sexuella handlingar inom äktenskapet till något så extremt och väsensskilt att man måste vara sprängkåt och plaskvåt för att tänka sig att "släppa till". Det finns väldigt många kärleksfulla handlingar man kan göra utan att vara upphetsad själv - och om känns rätt är det inga fel i det alls.
    En fungerande relation innehåller både äpplen och päron - och båda måste dela med sig. Det går inte att förvänta sig en massa äpplen av partnern men sitta och snåla med "sina" päron.. Då kraschar det.

Capish? Flört
    Haha nej inte "capish". Kul att det fungerar för er, men det fungerar långt ifrån för alla. Ställer jag upp på sexuella handlingar utan någon som helst lust så minskar min sexlust på sikt och så tror jag det är för många. Visst kan jag ha sex om jag inte är sprängkåt, men bara "lite sugen" men att ställa upp på sexuella aktiviteter med 0 % lust fungerar inte för mig. När jag har sex när jag är "lite sugen" blir sexet tråkigt, jag känner inte så mycket, får inte ut något av det helt enkelt, kunde lika gärna ha legat och kramats. De gånger jag har haft sex när jag bara är "lite sugen" så har det dröjt längre mellan sexakterna än om jag har sex när jag är KÅT.

Som sagt, det fungerar för er, men långtifrån fungerande för alla.   
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:27:57 följande:
    "..får inte ut något av det helt enkelt..."
    Tror det är det här som är nyckeln.. Inget fel i det men det är en extremt egoistisk hållning och där funkar jämförelsen i att gå och handla i regn och rusk, lämna soffan och en champions league-match för att göra något för den jag älskar.
    Vad för jag ut av det..?
    Ja, inget omedelbart för egen del. Det är en uppoffring, något jag för för att visa min kärlek till den jag älskar. Det jag får ut av det är att få uppleva hennes glädje. Vilket även gör mig glad - även om jag inte ens var sugen på choklad själv..

Kanske är det ett lite modernare sätt att se på relationer, inbillar mig att det är vanligare bland ungdomar - men kan inte vara helt säker. Man måste få sina egna behov tillfredsställda annars är det ingen idé att göra något (för någon annan).
    Min fru har inte fått ut något sexuellt av att tillfredsställa mig, men hon har upplevt en närhet och känt att det är mysigt, skönt att se sin älskade njuta så.. Om man betraktar relationen på det sättet, att ge - och ta - så kanske man kan se bortom sin egen egoistiska njutning när man ger sin tid och sin närhet till sin älskade..?

Ska sägas att vi aldrig haft samlag när hon inte var sugen, det skulle vara direkt obehagligt och är inget jag hade önskat heller.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:42:07 följande:
    Tror det är det här som är nyckeln.. Inget fel i det men det är en extremt egoistisk hållning och där funkar jämförelsen i att gå och handla i regn och rusk, lämna soffan och en champions league-match för att göra något för den jag älskar.
    Vad för jag ut av det..?
    Ja, inget omedelbart för egen del. Det är en uppoffring, något jag för för att visa min kärlek till den jag älskar. Det jag får ut av det är att få uppleva hennes glädje. Vilket även gör mig glad - även om jag inte ens var sugen på choklad själv..

Kanske är det ett lite modernare sätt att se på relationer, inbillar mig att det är vanligare bland ungdomar - men kan inte vara helt säker. Man måste få sina egna behov tillfredsställda annars är det ingen idé att göra något (för någon annan).
    Min fru har inte fått ut något sexuellt av att tillfredsställa mig, men hon har upplevt en närhet och känt att det är mysigt, skönt att se sin älskade njuta så.. Om man betraktar relationen på det sättet, att ge - och ta - så kanske man kan se bortom sin egen egoistiska njutning när man ger sin tid och sin närhet till sin älskade..?

Ska sägas att vi aldrig haft samlag när hon inte var sugen, det skulle vara direkt obehagligt och är inget jag hade önskat heller.

Jag måste skilja på sex och andra saker, då sex för mig handlar om kåthet, lust och att få njutning. Jag får annars minskad sexlust. Nu jämför du äpplen och päron igen och för mig går det inte att jämföra de två. Jag måste skilja på äpplen och päron. I hela ditt inlägg jämför du äpplen och päron, så jag har inte så mycket mer att tillägga och säger kul att det fungerar för er, men det skulle ALDRIG fungera för mig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:48:44 följande:

Jag måste skilja på sex och andra saker, då sex för mig handlar om kåthet, lust och att få njutning. Jag får annars minskad sexlust. Nu jämför du äpplen och päron igen och för mig går det inte att jämföra de två. Jag måste skilja på äpplen och päron. I hela ditt inlägg jämför du äpplen och päron, så jag har inte så mycket mer att tillägga och säger kul att det fungerar för er, men det skulle ALDRIG fungera för mig.
    förstod det på ditt förra inlägg och tycker det låter som en tråkig och lite egoistisk hållning. Att inte kunna smeka och massera sin partner för att man själv inte är kåt.. Inser att det är olika men är glad att inte alla är så.
    Vid något enstaka fall under alla år har jag kunnat få möjligheten att återgälda detta (då jag varit för trött för sex själv) och det har känts fantastiskt att kunna få ge någon njutning utan att ta emot någon själv.
    - Ett osjälviskt givande som ger mycket på andra plan.

Nej, det är inte äpplen och päron - det är frukten av en ömsesidig och osjälvisk hållning i en lycklig relation.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:56:11 följande:
    förstod det på ditt förra inlägg och tycker det låter som en tråkig och lite egoistisk hållning. Att inte kunna smeka och massera sin partner för att man själv inte är kåt.. Inser att det är olika men är glad att inte alla är så.
    Vid något enstaka fall under alla år har jag kunnat få möjligheten att återgälda detta (då jag varit för trött för sex själv) och det har känts fantastiskt att kunna få ge någon njutning utan att ta emot någon själv.

Nej, det är inte äpplen och päron - det är frukten av en ömsesidig och osjälvisk hållning i en lycklig relation.

Nej det är inte en tråkig och egoistisk hållning. För att behålla min sexlust så måste jag skilja på äpplen och päron. Skulle jag inte göra det så skulle jag få minskad sexlust på sikt och min partner skulle få ännu mindre sex och det tror jag inte att han skulle vilja. Jag vill inte heller bli av med min sexlust. Dessutom så vill inte min kille att jag ska ställa upp på sex, han får inte ut något av det. Har stött på killar som vill att man ska ställa upp, sådana killar får jag aldrig några starkare känslor för, sånt äcklar mig faktiskt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:56:11 följande:

FÖr DIG är det inte äpplen och päron, men för mig är det det. Du måste skilja på vad DU tycker och inte skriva generellt att "nej det är inte äpplen och päron" lätt att missförstå annars.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 16:00:58 följande:
    FÖr DIG är det inte äpplen och päron, men för mig är det det. Du måste skilja på vad DU tycker och inte skriva generellt att "nej det är inte äpplen och päron" lätt att missförstå annars.

Ok, låt oss vara överens om att vi tycker olika. Du tycker det är olika saker (äpplen och päron) medan jag tycker det är egoistiskt att endast göra något för den man älskar om man "får ut något" själv. jag har inga problem att acceptera att vi tycker olika där och är väldigt väldigt glad att min fru har har delat min syn på kärlek och omtanke i relationen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 21:42:17 följande:

Ok, låt oss vara överens om att vi tycker olika. Du tycker det är olika saker (äpplen och päron) medan jag tycker det är egoistiskt att endast göra något för den man älskar om man "får ut något" själv. jag har inga problem att acceptera att vi tycker olika där och är väldigt väldigt glad att min fru har har delat min syn på kärlek och omtanke i relationen.

Jag kan visst göra saker för min man "utan att få ut något själv" men INTE när det kommer till sex. Vad är det som är så svårt att förstå? Jag VILL skilja på äpplen och päron!
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2012-10-16 14:31:05 följande:
    Ja, man har ju alla olika erfarenheter och jag kan förstå om man ser sex som en "stor grej", framförallt om man varit med om negativa händelser som är sexuellt relaterade. 

Sedan är det så att för mig är inte husfridsknull att min man måste tjata på mig och att jag till slut går med på det. Det gör knappast något för husfriden! För mig handlar det om att låtsas att jag visst är sugen så att han slipper tjata på mig! 

På det sättet kan det heller aldrig kännas som att han gör något mot min vilja.

Jag gör upp i hjärnan själv om jag kan tänka mig att ha sex eller inte. Kan jag inte tänka mig säger jag nej och det är inte mer med det. Men om jag kan tänka mig att ha sex trots att jag inte är sugen så har jag det. Det är ett beslut jag själv tar eftersom jag vet att min man har högre sexlust än mig.

Så du spelar inför din man? Du ljuger honom rakt upp  í ansiktet att du har lust? Aj aj... =(
  • Anonym

Men vad har man för val då? Om man som tjej är i en fas då man inte känner någon sexlust och vet på förhand att man inte heller kommer att bli upphetsad när man väl satt igång, vad ska man göra då? Det enda alternativet är ju husfridsknull. Slutar man upp att ha sex så blir ju mannen helt deprimerad.
    Så man ställer upp, maskerar olusten väl så att han tror att man tycker att det är jätteupphetsande och skönt och tar sin egen ångest för att han ska slippa ha det. Härligt liv, men få män kan tänka sig sexlösa perioder, så det är nåt man får ta om man ska ha en karl.

Killar fattar inte hur jobbigt det är att ställa upp på sex när man verkligen inte vill. Och trots att man gör det - av omtanke - så får man ändå skit i såna här trådar.

Svar på tråden Husfridsknull?