Asperger - klädproblem ?
Det du skriver skulle ha kunnat vara skrivet av mig. Jag ska eventuellt göra en utredning för aspberger, jag har alltså ingen diagnos än, men mycket stämmer. I alla fall har jag aldrig ansett att jag har klädproblem (vet ju att det är en del aspergare som har det. Jag avskyr också byxor, aldrig att jag skulle sätta på mig ett bar sådana frivilligt. Precis som du så tycker jag extra illa om jeans. På jobbet måste jag tyvärr ha byxor, då ser jag till att ta någon storlek för stort så de sitter löst. Där jag jobbar nu måste jag ha "kostymbyxor" men det är bara ett extrajobb på 12 timmar i veckan, jag avskyr det och brukar "glömma" byxorna hemma ibland. :) Shorts har jag aldrig provat, det ska jag testa. Jag fick försvara mitt klädval sjukt mycket då jag var yngre, nu verkar mina vänner ha fattat i alla fall. =) Har du problem med något annat klädrelaterat? Jag kan absolut inte ha glasögon, solglasögon eller dylikt. Mina kläder måste också vara i bomull eller bomullsliknande matrial. (Linne går bra också)