• Neko

Asperger - klädproblem ?

Jag har inte aspergers och tycker ändå att byxor speciellt jeans är sjukt obekvämt, så jag har typ alltid kjol eller klänning men det är aldrig någon som kommenterat mitt klädval negativt, tycker det är mysko att de kommenterar ert?

• Neko
    Rådjur skrev 2012-10-13 21:09:19 följande:
    Jag har fått kommentarer ang. mitt klädval hela tiden faktiskt Foten i munnen både av föräldrar, kompisar och folk på gatan. Det brukar vara "Hur kommer det sig att du aldrig har byxor på dig ? Du skulle vara skitsnygg i blablabla-modell på jeans", "Fryser du inte när du går runt sådär på vintern?!", "Du kommer få blåskatarr om du går runt sådär på vintern". Ingen kan som sagt ta in att jag tycker jeansmaterial är sjukt obekvämt, de förstår nog inte själva eftersom de själva tycker det är bekvämt. Det är väl typ bara folk som tyckt det varit obekvämt som förstått mig! 
    Skumt att de säger så! Man kan ju ha varma strumpbyxor och lång kjol om man vill det. Jag brukar ha strumpbyxor och sedan knästrumpor ovanpå och dessutom små shorts under kjolen ibland ifall det är kallt. Tycker att det blir totalt mycket varmare än att bara ha jeans, blir ju varmluft mellan lagren så att säga.
  • Neko
    Rådjur skrev 2012-10-13 22:19:37 följande:

Vad intressant att ni också har liknande preferenser! 

Jag har precis dom du Dotse problem med vissa färger. En färg som alltid tycks återkomma till mig, när allt annat käns svårt att ha på sig, är SVART. Jag känner mig typ mer "gömd" när jag har svarta kläder på mig, känner annars att jag hamnar för mycket i blickfånget när jag har ljusare kläder - vilket jag inte gillar. 

Jag brukar också ha problem med halsband som sitter åt för mycket runt halsen - men störst problem har jag ändå med RINGAR.... Är förlovad med pojkvännen, men vi har ej kunnat köpa några ringar, för jag tycker det är sjukt läskigt att ha på mig dom Foten i munnen Armband brukar också gå bort för mig. Jag gillar inte saker som liksom sitter fast på mig, som bärs konstant. Brukar bara palla smycken under t.ex. skoldagar och sen slita av mig dom när jag kommer hem.  
    Jag tycker också att ringar är obekvämt, blir dessutom rädd att de ska fastna, så det får nog bli någon annan form av smycke om jag förlovar mig, typ halsband. Samma med klockor, irriterande, bättre att kolla klockan på mobilen =)

Kappa är super på vintern, den kan man ha kort kjol under också. Höga stövlar är också att rekommendera.
Svar på tråden Asperger - klädproblem ?