Rådjur skrev 2012-10-13 22:19:37 följande:
Vad intressant att ni också har liknande preferenser!
Jag har precis dom du Dotse problem med vissa färger. En färg som alltid tycks återkomma till mig, när allt annat käns svårt att ha på sig, är SVART. Jag känner mig typ mer "gömd" när jag har svarta kläder på mig, känner annars att jag hamnar för mycket i blickfånget när jag har ljusare kläder - vilket jag inte gillar.
Jag brukar också ha problem med halsband som sitter åt för mycket runt halsen - men störst problem har jag ändå med RINGAR.... Är förlovad med pojkvännen, men vi har ej kunnat köpa några ringar, för jag tycker det är sjukt läskigt att ha på mig dom

Armband brukar också gå bort för mig. Jag gillar inte saker som liksom sitter fast på mig, som bärs konstant. Brukar bara palla smycken under t.ex. skoldagar och sen slita av mig dom när jag kommer hem.
Jag tycker också att ringar är obekvämt, blir dessutom rädd att de ska fastna, så det får nog bli någon annan form av smycke om jag förlovar mig, typ halsband. Samma med klockor, irriterande, bättre att kolla klockan på mobilen =)
Kappa är super på vintern, den kan man ha kort kjol under också. Höga stövlar är också att rekommendera.