• Pimpinellan

Vet du dina föräldrars mor-och farföräldrars namn?

Jag menar alltså din farfarsfar,farfarsmor,farmorsfar,farmorsmor,morfarsfar,morfarsmor,mormorsfar och mormorsmor. I min släkt fattas en av dem,min farfarsmor som dog när han var bara ett barn. Resterande 7 har jag koll på vilket är roligt! Glad Maken har alldeles nyligen fått reda på vad hans gammelmor/farföräldrar hette för han var inte intresserad förut,men jag tog reda på det så nu vet han alla också.

Hur många vet du namnet på? Och föjdfrågan: har nån levt under din tid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 19:06
    Äsch,jag skulle ju förstås frågat vad de hette också! Om ni vill tala om det,de som fortfarande lever kanske ni inte vill uppge,men har de som mina varit döda i några generationer kan det ju kvitta. Bara nyfiken!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du dina föräldrars mor-och farföräldrars namn?
  • Pissenisse

Inte den blekaste. Mina morföräldrar dog allihop 10-15 år innan jag föddes, vad deras föräldrar hette vet jag inte men skall försöka ta reda på det nu:)

• hellokill3r

Ja, alla har levt under min livstid, gammelmorfar dog i en hjärntumör när jag var liten typ 7 år, gammelmormor lever ännu, gammelfarfar gick bort när jag var 19 och min gammelfarmor när jag var 20.

• Pimpinellan
    Pissenisse skrev 2012-10-13 18:56:41 följande:
    Inte den blekaste. Mina morföräldrar dog allihop 10-15 år innan jag föddes, vad deras föräldrar hette vet jag inte men skall försöka ta reda på det nu:)
    Endast farfar levde en kort tid samtidigt som mig så de andra dog för "evigheter" sen,men det är kul att veta namnen faktiskt! Nåt av dem kan passa på de blivande barnen,släktnamn långt bak är ju roligare än att uppkalla dem efter sig själv. Tycker jag då! Flört
  • Mercurialis

Jag har inte en aning om vad mina föräldrars mor- och farföräldrar hette. De dog långt innan jag föddes. Min farmor och farfar föddes på 1890-talet och min mormor och morfar på 1910-talet.

Jag har inte träffat min farmor heller, eftersom hon tog sex år innan jag föddes. Och det var knappt jag han träffa min mormor heller. Hon dog när jag var ett halvår.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Queenie70

Bara på morssidan. Min mormors far levde när jag var barn.

• Pimpinellan
    hellokill3r skrev 2012-10-13 18:59:43 följande:
    Ja, alla har levt under min livstid, gammelmorfar dog i en hjärntumör när jag var liten typ 7 år, gammelmormor lever ännu, gammelfarfar gick bort när jag var 19 och min gammelfarmor när jag var 20.

Måste vara jättekul att ha fått träffa dem! Glad Jag har ju inte ens haft mor-och farföräldrar,men får folk barn som riktigt unga alla led kan man ju bli några generationer. Vi har 4 led på min pappas sida där den äldsta  är bara runt 70. Kunde ha blitt 5 om min faster fått leva nåt år till bara!
  • hernameispekka

Japp. De fetmarkerade har jag träffat flertalet gånger men de lever inte längre.

Betty & Hilding
    Hilma & Göte
    Ruth & Reignhold 
    Hilma & Karl 

• hellokill3r
    Pimpinellan skrev 2012-10-13 19:03:34 följande:
    Måste vara jättekul att ha fått träffa dem!  Jag har ju inte ens haft mor-och farföräldrar,men får folk barn som riktigt unga alla led kan man ju bli några generationer. Vi har 4 led på min pappas sida där den äldsta  är bara runt 70. Kunde ha blitt 5 om min faster fått leva nåt år till bara!

Ja man hade ju en fin relation till de alla. Vi har tagit 5 generationers-bilder när jag fått mina barn, det är rätt häftigt!
Svar på tråden Vet du dina föräldrars mor-och farföräldrars namn?