• Anonym (Boendeförälder)

En liten fråga

Tänker göra detta kort ist för att rabbla upp hela historien.

Kan mitt ex, min sons pappa som är umgänges föräldern själv söka och skriva in vår gemensamme son på fsk utan mitt godkännande?
    Det är mej sonen är skriven hos.

• Svar på tråden En liten fråga

Ja, vi har gemensam

• Anonym

Självklart, om han behöver barnomsorg. Får han inte använda sig av barnets vanliga dagis? Hur ofta är barnet hos pappan?

Oki, tack så mycket
    Ska ringa fr på måndag och fråga mer exakt men tänkte om nån visste det här så jag har mer kött på benen så att säga!

Anonym skrev 2012-10-13 20:09:18 följande:
    Självklart, om han behöver barnomsorg. Får han inte använda sig av barnets vanliga dagis? Hur ofta är barnet hos pappan?
    Jag o barnet bor 6 mil från pappan.
    Han har haft honom ca 20 dagar sedan maj, men nu har han kommit på att han inte har råd med underhållet (som han själv talade om för mej) så nu ska han ha sonen vv ist
  • Anonym
    Anonym (Boendeförälder) skrev 2012-10-13 20:12:05 följande:
    Han har haft honom ca 20 dagar sedan maj, men nu har han kommit på att han inte har råd med underhållet (som han själv talade om för mej) så nu ska han ha sonen vv ist
    Okej, men då måste han få ha barnomsorg så klart. Har barnet något dagis idag?
    Anonym skrev 2012-10-13 20:13:14 följande:
    Okej, men då måste han få ha barnomsorg så klart. Har barnet något dagis idag?
    Japp han har nyss blivit inskolad på dagis här hemma där vi bor.
    Har pratat lite med fr om detta och de tycker att sonen är lite för liten för 2 dagis och med tanke på att han är väldigt orolig nu för tiden så tyckte de att jag skulle försöka avstyra det hela, men exet vägrar lyssna på mej :/
  • MajaVira
    Anonym (Boendeförälder) skrev 2012-10-13 20:12:05 följande:
    Han kan ju inte ensidigt bara bestämma att sonens ska börja bo varannan vecka. Har ni någon dom på umgänget eller har ni kommit överens om det själva tidigare?
    MajaVira skrev 2012-10-13 20:19:37 följande:
    Han kan ju inte ensidigt bara bestämma att sonens ska börja bo varannan vecka. Har ni någon dom på umgänget eller har ni kommit överens om det själva tidigare?
    Vi kom överens om det när jag skulle flytta - tyvärr kanske man ska säga, för hade vi haft det skriftligt hos fr hade han inte kunna göra detta!

Vi kom överens om att eftersom han skulle vara hos pappa på helgerna så kunde jag skriva in honom på dagis här nere, för att jag ville aldrig att han skulle ha 2 dagis.
    Hade exet redan från början kläckt ur sej att han ville ha honom VV hade jag aldrig skolat in honom här.
Svar på tråden En liten fråga