• Längtan efter ett syskon

Sonen bits och drar andra i håret. 1 år gammal. tips?

Han gör det inte för att vara stygg utan ex om han ska klättra upp emot en eller inte får uppmärksamheten så kan han bitas.
    även när han ska pussas så pussar han o sen bits. Han har börjat förstå att han ska klappa huvudet ist för att dra i håret.

Hur gör ni för att få era att sluta. han förstår ju inte att det gör ont. är detta en period? gör era barn likadant och va funkar. han är snart 14 månader och har börjat dagis. därför är det mer viktigt att han behöver sluta med detta   

• Svar på tråden Sonen bits och drar andra i håret. 1 år gammal. tips?
  • JanaLiiN

När vår son gjorde så pratade vi allvarligt med honom utan att vara upprörda eller ge speciellt mycket uppmärksamhet. Det gick över rätt fort. Under en period undvek vi att pussas eftersom han liksom inte kunde hålla sig från att "smaka" lite på en av bara farten.

• Regnig måndag

Det känns inte som så men det går över. Tänk på att det är få tonåringar som bits bara för att få uppmärksamhet!

Han kommer inte att fatta ett smack om du försöker "prata allvar" med honom, det som gäller är att avleda och undvika. Pussa inte om han alltid bits. tar han tag i håret så ta fram en spännande grej ur bakfickan och locka med och/eller lirka loss handen.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • JanaLiiN
    Regnig måndag skrev 2012-10-13 21:50:08 följande:
    Det känns inte som så men det går över. Tänk på att det är få tonåringar som bits bara för att få uppmärksamhet!

Han kommer inte att fatta ett smack om du försöker "prata allvar" med honom, det som gäller är att avleda och undvika. Pussa inte om han alltid bits. tar han tag i håret så ta fram en spännande grej ur bakfickan och locka med och/eller lirka loss handen.
    Inte "prata allvar" utan prata allvarligt. Jag lovar att de förstår din ton även om de inte fattar exakt de ord du säger.
  • Regnig måndag
    JanaLiiN skrev 2012-10-13 21:53:34 följande:
    Inte "prata allvar" utan prata allvarligt. Jag lovar att de förstår din ton även om de inte fattar exakt de ord du säger.
    Ja okej då, det håller jag med om.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
    JanaLiiN skrev 2012-10-13 21:44:48 följande:
    När vår son gjorde så pratade vi allvarligt med honom utan att vara upprörda eller ge speciellt mycket uppmärksamhet. Det gick över rätt fort. Under en period undvek vi att pussas eftersom han liksom inte kunde hålla sig från att "smaka" lite på en av bara farten.

Hahaha låter precis som våran grabb men han är ganska pussig av sig o ska gosa o då kan han tjuvnypa oss.
    Uppmärksamheten är jättesvår. vi försöker att inte ge han den o säger till honom att så får han inte göra,det gör ont o jajja. ibland lyssnar han o emellanåt inte utan det är nästan som att han tycker det är roligt att vi reagerar då vi har gjort det
    Regnig måndag skrev 2012-10-13 21:50:08 följande:

Smart! det ska jag testa. ja jag hoppas det är bara en period. rätt som det är om man står och ex diskar så kan han bota en i knävecket hahaha. ibland är det svårt att hålla masken utan det blir komiskt i vissa situationer så en kan inte hålla sig från att skratta fast jag vet att det är såå fel.
    jag o pappan har diskuterat en del kring detta o har sagt att vi får INTE ge nån uppmärksamhet då han gör det eller visa nån reaktion utan försöka att avleda mönstret men det är lättare än sagt 

JanaLiiN skrev 2012-10-13 21:53:34 följande:
    jo precis det jag menar
Svar på tråden Sonen bits och drar andra i håret. 1 år gammal. tips?