JanaLiiN skrev 2012-10-13 21:44:48 följande:
När vår son gjorde så pratade vi allvarligt med honom utan att vara upprörda eller ge speciellt mycket uppmärksamhet. Det gick över rätt fort. Under en period undvek vi att pussas eftersom han liksom inte kunde hålla sig från att "smaka" lite på en av bara farten.
Hahaha låter precis som våran grabb men han är ganska pussig av sig o ska gosa o då kan han tjuvnypa oss.
Uppmärksamheten är jättesvår. vi försöker att inte ge han den o säger till honom att så får han inte göra,det gör ont o jajja. ibland lyssnar han o emellanåt inte utan det är nästan som att han tycker det är roligt att vi reagerar då vi har gjort det
Regnig måndag skrev 2012-10-13 21:50:08 följande:
Det känns inte som så men det går över. Tänk på att det är få tonåringar som bits bara för att få uppmärksamhet!
Han kommer inte att fatta ett smack om du försöker "prata allvar" med honom, det som gäller är att avleda och undvika. Pussa inte om han alltid bits. tar han tag i håret så ta fram en spännande grej ur bakfickan och locka med och/eller lirka loss handen.
Smart! det ska jag testa. ja jag hoppas det är bara en period. rätt som det är om man står och ex diskar så kan han bota en i knävecket hahaha. ibland är det svårt att hålla masken utan det blir komiskt i vissa situationer så en kan inte hålla sig från att skratta fast jag vet att det är såå fel.
jag o pappan har diskuterat en del kring detta o har sagt att vi får INTE ge nån uppmärksamhet då han gör det eller visa nån reaktion utan försöka att avleda mönstret men det är lättare än sagt