Lite hjälp med hamstern?
Hejsan! Min hamster har blivit lite konstig och sitter väldigt mycket i ett plaströr han har och gnager. Detta gör han ofta och länge, så jag undrar om det finns något bättre att gnaga på för en hamster än plast?
Hejsan! Min hamster har blivit lite konstig och sitter väldigt mycket i ett plaströr han har och gnager. Detta gör han ofta och länge, så jag undrar om det finns något bättre att gnaga på för en hamster än plast?
Pinnar från fruktträd är bra att tugga på, har du något äppel- eller päronträd exempelvis kan du ta någon pinne från det! Tomma toalettrullar var en favorit hos mina hamstrar när de levde! :) Har han saker att göra i buren? Tänkte att han kanske har tråkigt.
Kolla på Agrias webbplats, www.agria.se. Där finns skötselråd som Sveriges främsta experter inom gnagare skrivit. Det kan vara stor skillnad i den allmänna uppfattningen om hur man tar hand om sin hamster och den senaste forskningens rekommendationer.
Jag rekomenderar Svenska Hamterföreningens hemsida, www.hamsterforeningen.se, där finns en mängd fakta skriver av erfarna uppfödare.