Hur kommer man över rädslan för förändringar?
Jag har alltid haft svårigheter att tackla förändringar i mitt liv, ibland har det gått relativt bra, men ibland har jag blivit riktigt dålig med panikattacker och långvarig ångest.
Jag är rädd för allt som förändrar mitt liv, flytter, byte av jobb, till och med resor! Trots detta går jag igenom dem, och kommer ju alltid helskinnad ut i slutändan. Men vägen dit är ofta kantat av ångest. Molande eller i form av panikattacker.
Nu har vi planerat att skaffa ett barn. För'ändring deluxe med andra ord.
Först kändes allt så självklart, helt underbart.
Nu börjar det närma sig dagarna då jag kommer veta om jag är gravid eller ej, och ångesten börjar komma smygandes.
Ena stunden sitter jag och är lycklig över att jag kanske ska få bli mamma snart, andra stunden börjar jag få ångestkänningar och tänker att jag hellre vill att det ska bli minus, och att jag aldrig ska försöka mig på att bli mamma någonsin igen, för jag kommer iaf inte klara av det. Sen går det över och jag tänker återigen att jag önskar det ska vara ett plus. Sen blir jag orolig att det ska vara ett plus och jag måste gå igenom en abort, och hur ska jag klara av att gå igenom en abort då! Som ni ser, allt är ett jävla stort virrvarr.
Jag är så otroligt trött på mig själv, jag kan inte leva fullt ut!
Vad ska jag göra med mig själv????