• Anonym (fundersam)

I v.7 och bruna flytningar.....

Hej!

Började runt lunch idag att få mörkbrun, trådiga flytningar samt molande värk i magen.

Troligtvis är det väl ett missfall, men man vill ju bara hoppas att det är lite blödning och att liten där inne vill stanna kvar.....

Hade missfall för 1 1/2 år sedan och då börja det likadant för bara nån timme senare börja blöda ordentligt, blev skrapad. Var då gravid i v 14 och fostret hade dött i v 9.

Fy faaan vad jobbigt det känns! Först är man sååå glad över plusset och sen orolig var dag o sen bang!! missfall....

Kramar :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-14 17:11
    Det jag undrar är om någon annan haft liknande symtom??

• Svar på tråden I v.7 och bruna flytningar.....
  • Anonym (Vet ej)

Nej usch det är inget roligt med blödningar.

Jag fick blödningar i början på vecka 7. det började med rent blod och sen övergick i bruna flytningar och som sedan blandades lite med färskare blod. I början på vecka 8 var jag inne på vul och då såg allting bra ut med hjärtslag och hela baletten. Man kunde inte se var blödningen kom ifrån.

Sedan fortsatte blödningarna (typ bruna flytningar) i 2 veckor till och nu har jag varit 2 veckor blödningsfri.

Om 1½ vecka så är det dags för KUB-UL och jag vet inte vad jag ska tro. Men jag kan inte göra nått åt det och jag har kännt mig gravid hela tiden så jag väljer att tro att jag har en frisk bebis i magen.

I början av graviditeten hade jag växtvärk (typ mensvärk) och det fortsatte i början av mina blödningar så det var inget jag reagerade på. Någon annan magvärk har jag inte haft.

Ja det var hur det är för mig. 

Det behöver inte vara ett missfall på gång för dig TS men det kan ju vara det. Jag håller tummarna för att det går bra för dig och din graviditet TS!

• Helene70

Jag hade det likadant från vecka 6-7 och ca 4 veckor framåt. Jag var helt säker på att det var missfall men oj vad fel jag hade. Idag har jag en glad 3-åring.

Hoppas att det blir likadant för dig. Håller tummarna!   

• Anonym (hade jag med)

jag hade med bruna flytningar tidigt i graviditeten,var med livrädd för att det var ett missfall men min barnmorska sa att det var undantryckt mensblod (kommer inte ihåg ordagrant, men gammal levrat blod) och att det inte var någon fara. Min lille son kom sen 7 månader senare :) Är du orolig be om ett vul.

hoppas det går bra {#emotions_dlg.flower} 

• Anonym (fundersam)

Hej!

TACK! Dina ord får mig att känna mig lite hoppfull :)

Men vad jobbigt att du haft flytningar som kommit och gått.
    Min bm sa att när man mått jättedåligt och nästa dag mår bra, inget illamående osv, då kan nåt ha hänt bebisen.

Hoppas att det går bra för oss båda nu.

Kram på dig :)

• Anonym (Sorgen)

En blödning kan vara helt naturligt då slemhinnorna är superkänsliga i början av graviditeten. Men det är alltid bra att kolla upp.

Jag är mitt under pågående missad missfall. Inga blödningar, inga smärtor, inga tecken alls medans min vännina hade blödningar och smärtor under hela graviditeten och har en frisk och glad liten tjej nu. 

Om det är något jag lärt mig är att blod är inte alltid en kompass. Som sagt, jag har inga alls, men det slutade inte bra.

Hoppas innerligen det kommer att gå bra, håller tummarna. 

• MalinTherese

jag är i vecka 7 nu, hade i förrgår en kraftigbrunflytning samt en blödning, men förklaringen på allt enligt barnmorskan var levrat gammalt blod från förra mensen, samt att jag antagligen lyft något (då vi har mkt lyft på jobbet) som gjort att ett litet kärl har brustit i slemhinnorna.. 

Jag hoppas de är så för något vul fick jag inte, å de kan komma små bruna flytningar nu å då och jag mår lika pyton varje gång jag ser dom för de känns som att: Nu äre kört, varenda gång..
    men jag hoppas innerligt att pyret ligger kvar och gror :)

Håller tummar och tår för din skull!!!{#emotions_dlg.flower} 

• Anonym

startade samma för för en månad sen :/ ma. hoppas på lyckligare slut för dig.

• Anonym (fundersam)

Det var ett missfall, blödde ca 1 1/2 vecka:'( Nya tag, men vet knapt om man vågar bli gravid igen m tanke på oro för nytt mf......

Kramar J

• Anonym (CB)

Jag har exakt samma, har börjat i dag... Är i vecka 5+0, jag vet att det är extremt tidigt, men jag visste exakt när jag blev gravid och testade redan 2-BIM... 
    Jag fick bruna flytningar på eftermiddagen och har fått rött blod när jag torkat mig nu.
    Jag känner mig fortfarande som innan, ömma bröst och växtvärk i magen, ingen mensvärk och inte ont.
    Jag vill inte ha missfall!!!  

• Anonym (Sorgen)
    Anonym (fundersam) skrev 2012-11-12 21:20:35 följande:
    Det var ett missfall, blödde ca 1 1/2 vecka:'( Nya tag, men vet knapt om man vågar bli gravid igen m tanke på oro för nytt mf......
    Kramar J
    Beklagar innerligen :(. Samma här, oron är konstant. 

Vi får helt enkelt ta tid på oss. 

Svar på tråden I v.7 och bruna flytningar.....